آخرین اخبار

8. خرداد 1394 - 18:11   |   کد مطلب: 1627
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کرسی های آزاد اندیشی بر پایه منطق و هدفی روشن معطوف به رشد دانشگاه ها پایه ریزی شده، گفت:برخی کرسی های آزاد اندیشی دردانشگاه ها برگزار و تنها با سوت و کف زدن به پایان می رسد که سودی برای جامعه ندارد.

 به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، آیت لله سید شرف الدین ملک حسینی عصر امروز در دیدار با سرپرست و اعضای هیات رییسه دانشگاه یاسوج  به لزوم برگزاری کرسی های آزاد اندیشی وتاکید مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و افزود: است، این کرسی ها بر پایه منطق و هدفی روشن معطوف به رشد دانشگاه ها پایه ریزی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در برخی دانشگاه ها برگزاری کرسی های آزاد اندیشی به کندی برگزار می شود گفتاینکه چرا برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی ترس وجود دارد مشخص نیست و باید در این زمینه جدی باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آزادی منطق، نیازمند منطق آزادی است، گفتباید منطق گفت و گو را بلد بود و مجادله ها  در کرسی های آزاد اندیشی نیز به نفع حق پایان بپذیرد .

ملک حسینی  ابراز داشت: چنانچه کرسی های آزاد اندیشی تنها با شعار اصلاح طلبی، اصولگرایی و اعتدالگرایی برگزار و تمام شوند و حقی در آنها اثبات نشود عبث است.

 
نماینده مردم کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری کرسی های آزاد اندیشی را بستر مناسبی برای دفاع از دین دانست و عنوان کرد: اگر این کرسی ها تعریف روشنی داشته باشند هیچ ترسی برای برگزاری آنها وجود نخواهد داشت.

ملک حسینی ادامه داد: برخی موضوعات روز که از حساسیت بالایی در جامعه برخوردار هستند در کرسی های آزاد اندیشی مطرح می شوند در صورتی که می توان در برگزاری این کرسی ها موضوعاتی که از حساسیت کمتری در جامعه برخورداراند شروع و به تدریج با فراهم شدن بستر سایر موضوعات نیز مطرح کرد.

 دانشگاه باید سیاسی باشد نه سیاست زده

 

وی به موضوع بورسیه ها در دانشگاه یاسوج اشاره کرد و گفت:حوزه ریاست دانشگاه یاسوج باید ضمن بررسی و پیگیری اورژانسی موضوع ، حقوق افرادی که به آنها ظلم شده است را استیفا کند 

.

ملک حسینی با اشاره به اینکه هرچند رییس پیشین دانشگاه یاسوج از اختیاراتی برخوردار بوده  ولی اگر تخلفی صورت گرفته باشد باید با کاهش حساسیت های حزبی و باندی و برابر مقرارت با این موضوع برخورد شود

.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد ابراز داشت: موضوع بورسیه ها وقت زیادی از مسوولان کشوری و استانی گرفته و ضروری است سرپرست جدید دانشگاه یاسوج موضوع بورسیه های این دانشگاه را به دقت پیگیری کند

انتهاي پيام:200/وآ

منبع: صبح زاگرس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک