آخرین اخبار

5. خرداد 1394 - 21:36   |   کد مطلب: 1593
كارگران ديشموكي از مدير كل ميراث فرهنگي كهگيلويه و بويراحمد پيگيري مطالبات‌شان كه بيش از 640 ميليون ريال از پيمانكار فراري اثر باستاني قلعه ديشموك است، را خواستار شدند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، عصر امروز جمعي از كارگران ديشموكي كه در تابستان سال 88  زير نظر پيمانكاري با هويت جاسمي اقدام به پاكسازي و مرمت اثر باستاني قلعه ديشموك كردند ولي پيمانكار بدون پرداخت حقوق اين كارگران اقدام به فرار از استان كرده است وقتي متوجه مي‌شوند ناظر ميراث فرهنگي كهگيلويه و بويراحمد در قلعه ديشموك حضور دارد، تجمع كرده‌اند و از وي، خواستار پيگيري مطالبات‌شان از پيمانكار فراري اثر باستاني قلعه ديشموك شدند.

كارگران طلب‌كار بيش از چند سال است كه تمام تلاش خود را به كار گرفتند كه اين پيمانكا را پيدا كنند ولي كاري به جايي نبردند.

در حين اعتراض مردم و درخواست مطالباتشات از ناظر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد و با درخواست آنها، خبرنگار پايگاه اطلاع رساني كهگيلويه در محل حضور يافت، از ناظر در خواست مصاحبه كرد ولي وي گفت: ما اجازه مصاحبه را نداريم و تنها كسي كه مي‌تواند با رسانه‌ها مصاحبه انجام دهد مدير كل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.

وي حتي از دادن شماره تلفن همراه خود به خبرنگار هم ممانعت كرد و از دادن شماره تلفن همراه خود به به خبرنگاران ابراز ترس كرد.

 

حالا چند سوال از مدير كل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد:

 

1-چرا پيمانكاري كه هيچ ضمانتي از وي دريافت نشد، پيمان به او داده شد؟

 

2-آيا مي‌شود اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بدون داشتن اطلاعات شخصي، سكونتي قبلي و فعلي پيمانكاري، با آن همكاري كند؟

 

3- چرا در زمان فعاليت پيمانكار مذكور، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن ناظران ويژه همچون مسعود شفيعي در آن زمان، در مدت طولاني كه كارگران در حال كار بودند وضعيت كار را پيگيري نكرد؟

 

4- آقاي اكبريان ناظر فعلي میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار اين پايگاه اظهار كرد: كه اين پيمانكار حتي بانك را هم فريب داد و در قبال بدهي او خانه‌اي كه در آن استقرار بود به دليل بدهي به بانك به تصرف بانك درآمد، كه در اين‌صورت چنين شخصي مطمئنا داراي لابي‌هاي قوي بوده است، لابي وي چه كسي بود؟

يكي از كارگران در حالي كه به شدت از پيمانكار فراري عصباني بود با صدايي بلند از ناظر اداره یراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خواهش كرد كه مشكل شان را حل كند و گفت: به خدا من در حال حاضر قادر به انجام هيچ كماري نيستم و از لحاض مالي در مضيقه هستم و نياز به يك هزارتوماني دارم  تا بتوانم با آن زندگي‌ام را بچرخانم.

 

كارگران طلب‌كار هم از مدير كل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خواستار شدند تا هر چه زودتر آنها را به حق‌شان برساند.

 

آنها در اين زمينه گفتند: بعد از اميد و التماس به خداوند، از مدير كل  اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خوهش مي‌كنيم كه پيمانكار را پيدا و مما را به حق‌مان برساند، چرا كه تنها اين اداره مي‌تواند اين شخص را پيدا كند.

 

گفتني است خبرنگار پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه چند بار در سا‌لهاي گذشته به اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مراجعه كرده است ولي اداره مذكور اظهار بي‌اطلاعي مي‌كرد و در نهايت تاكنون هيچ پاسخي دريافت نشد.

 

پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه هم در اين مورد محترمانه از اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد درخواست پاسخ دارد و انتظار مي‌رود اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در حل اين مشكل همكاري لازم را با مردم شهر ديشموك داشته باشد.

 

انتهاي پيام: و/آ

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک