آخرین اخبار

2. خرداد 1394 - 15:53   |   کد مطلب: 1556
مادر این نوزاد وقتی مشغول ذکر بعد از نماز مغرب بود به ناگاه توجه اش را مارسیاهی جلب می‌کند که بسرعت بسمت نوزادش که درحیاط خانه بر روی موکتی پهن شده بر زمین درحرکت بود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، مادر این نوزاد وقتی مشغول ذکر بعد از نماز مغرب بود به ناگاه توجه اش را مارسیاهی جلب میکند که بسرعت بسمت نوزادش که درحیاط خانه بر روی موکتی پهن شده بر زمین درحرکت بود.

 

وی سریعا دختر خود را از روی زمین برداشته وبر روی تخت فلزی که از سطح زمین ارتفاع داشته گذاشته و با جیغ وفریاد از همسایه ها کمک خواست.

 

 با شنیدن صدای کمک زن، همسایه ها وقتی به درب خانه اش رسیدند شاهد خیز مار سیاه رنگی از گونه سمی" زنگی" بودند که درحیاط خانه درحرکت بود.

 

عموما در روستا ها بدلیل عدم وجود نیروهای آتش نشان درچنین مواقعی بجای زنده گرفتن مار و رهاسازی آن در نقطه ای دوردست، تنها گزینه کشتن مار است چراکه بافت روستا و دیوار به دیوار بودن خانه و احتمال زادوولد مار در روستا ودلایلی ازقبیل ترس ناشی از خطرات اینگونه سمی باعث گردید تا  دراین مورد نیز این مار توسط افرادکشته شد.

 

طول این مار 117 سانتی متر بود.

 حمله مار"زنگی"به نوزاد8ماهه در روستای راک +عکس

مار زنگی یا مار زنگوله‌ای سرده‌ای از مارهای سمی است، این مار هنگام خطر با تکان دادن دم صدایی ایجاد می‌کند که شباهت زیادی به صدای زنگ و زنگوله دارد. به همین علت به مار زنگی یا زنگوله‌ای معروف گردیده است.

نام علمی : Walterinnesia aegyptia

نام انگلیسی:  Desert Black Snake  

نام فارسی: مار زنگی

زیستگاه این نوع مار کشورهای مصر ، فلسطين ، اسراييل ، لبنان ، سوريه ،‌عراق ، ايران ،‌كويت ، اردن ، عربستان میباشد که در ایران در برخی استان های جنوب وجنوب غربی ایران است.

 

انتهاي پيام: و/آ

منبع: راك نيوز

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک