آخرین اخبار

29. ارديبهشت 1394 - 19:51   |   کد مطلب: 1494
مدير شبكه بهداشت ودرمان شهرستان كهگيلويه
پايگاه طرح تحقيقاتي كوهورت شعبه شهر سوق افتتاح شد
پايگاه طرح تحقيقاتي كوهورت شعبه شهر سوق با حضور رئيس مركز مطالعات كوهورت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي،مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان كهگيلويه و امام جمعه شهر سوق افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، پايگاه طرح تحقيقاتي كوهورت شهرسوق، امروز و با حضور رئيس مركز مطالعات كوهورت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، معاونت‌هاي پژوهشي و بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي ياسوج، مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان كهگيلويه، امام جمعه شهر سوق و ساير مسئولين شهرستاني و محلي افتتاح شد.

 

مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان كهگيلويه با اشاره به تعريف مطالعات جمعيتي كوهورت، گفت: مطالعه هم گروهي (كوهورت) نوعي مطالعه طولي (گونه اي از مطالعات مشاهده اي) است كه در پزشكي، علوم اجتماعي، علوم آماري و اكولوژي كاربرد دارد.

 

 سيد عبدالحسين موسويان زاده افزود: اين مطالعات به بررسي فاكتورهاي خطر مي پردازد و گروهي از افراد سالم را تحت بررسي قرارمي دهد و با بيماران كاري ندارد.

 

وي بيان كرد: دراين مركز افراد سالم بالاي 35سال به صورت داوطلبانه در اين طرح مشاركت داده مي شوند و سالانه در ارتباط با بيماري‌ها و شناسايي ريز فاكتورها مورد معاينه پزشكان قرار مي گيرند.

 

موسويان زاده ادامه داد: با بررسي وسيع در اين طرح مطالعاتي، افراد داراي فشارخون و چربي بالا، که از بیماری خود بی اطلاع هستند، شناسايي و چناچه داراي علامت خطر باشند، پيشگيري هاي لازم به عمل مي آيد.

 

مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان كهگيلويه با بيان اينكه پيشگيري از اهداف اصلي اين طرح مطالعاتي است، تصریح کرد: افرادي كه بيماري فشارخون و قند دارند و حتي دچار چاقي هستند تحت كنترل قرار مي گيرند تا از بيماري آنها پيشگيري شود.

 

وي در پايان اظهار كرد: اميدواريم اين مركز بتواند با شناسايي عوامل خطر و زمينه ساز بيماري‌هاي مزمن و اقدامات پيشگيري مناسب در جهت سلامت مردم استان گام بردارد.

 

دانشگاه علوم پزشكي ياسوج طرح ملي مطالعه هم گروهي موسوم به كوهورت را در سه نقطه استان (شهرهاي سوق، باشت و سي سخت) به طور هم زمان و از امروز با افتتاح پايگاه شهر سوق به اجرا در مي آورد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک