آخرین اخبار

10. ارديبهشت 1394 - 9:36   |   کد مطلب: 1315
این منبع آگاه خاطر نشان کرد: این اقدامات وی منجر شد تا مقامات کویتی این شایعه را در خصوص وی منتشر کرده و اعلام کنند که روادید حجت الاسلام امرودی جعلی است؛ این در حالی است که وی در هنگام ورود به این کشور مشکلی نداشته و تمام مدارک وی مشکلی نداشته است.

 به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی، معاونت فرهنگی - اجتماعی شهرداری تهران که در سفری چند روزه به کویت سفر کرده بود، صبح امروز هنگام بازگشت به ایران در فرودگاه این کشور بازداشت شد.

امرودی که به دعوت کمیته دوستی کویت و ایران روز شنبه هفته جاری به کویت عزیمت کرده بود، در جریان این سفر، ضمن بازدید از مراکز فرهنگی و مذهبی، دیدار با ایرانیان مقیم کویت، با مقام های مذهبی و فرهنگی این کشور نیز دیدار داشته است.

یک منبع آگاه در گفت و گو با دانا در خصوص این موضوع گفت: از آنجایی که مدارس ایرانیان در کویت در یک ساختمان 40 ساله و بسیار قدیمی فعالیت می کردند، حجت الاسلام امرودی پس از حضور در کویت و انجام امور زیر بنایی مجتمع جدید آموزشی فرهنگی برای ایرانیان در کویت احداث کرد.

وی در ادامه گفت: اقدامات فرهنگی، اجتماعی و مذهبی زیادی در این مجتمع صورت گرفته بود که این اقدامات موجب تمرکز فعالیت‌های مذهبی شیعیان و ایرانیان مقیم کویت شد.

این منبع آگاه خاطر نشان کرد: این اقدامات وی منجر شد تا مقامات کویتی این شایعه را در خصوص وی منتشر کرده و اعلام کنند که روادید حجت الاسلام امرودی جعلی است؛ این در حالی است که وی در هنگام ورود به این کشور مشکلی نداشته و تمام مدارک وی مشکلی نداشته است.

وی همچنین افزود: از طرف دیگر حجت الاسلام امرودی در میان مسئولین فرهنگی کویتی و ایرانی فردی شناخته شده بوده و با این تفاسیر دلیلی برای ورود غیر قانونی به این کشور نداشته است.

این منبع آگاه همچنین یادآور شد که حجت الاسلام امرودی به درخواست کمیته دوستی کویت و ایران به این کشور سفر کرده بود.

وی در پایان خاطر نشان شد: این اقدام کویتی‌ها بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و برای جبران کینه‌های خود از اقدامات فرهنگی حجت الاسلام امرودی در کویت دست به چنین اقدامی زده اند که این حرکت قبلا در سال 87 نیز از سوی کویتی‌ها انجام شده اما شکست خورده بود.

از طرف دیگر صبح امروز با پیگیری وزارت امور خارجه، حجت الاسلام امرودی از بخش بازرسی فرودگاه کویت خارج شده و سفارت ایران در کویت مشغول هماهنگی بازگشت ایشان از طریق کشور ثالث است.

بنا به گزارشات رسیده با توجه به مسایل روز خاور میانه علت مشکلات بوجود امده برای ایشان در فرودگاه مسایل مربوط به گذرنامه عنوان شده است که این موضوع در صورتی است که معمولا صرفا در هنگام ورود به کشور پاسپورت و ویزا چک شده و در صورت تناقص از ورود فرد ممانعت به عمل می اید و نه در هنگام خروج.

در ادامه این جریان متاسفانه بعضی عناصر داخلی در راستای تضعیف محور مقاومت و روحانیون جسور به دنبال مخدوش کردن مسئله و بیان مشکلاتی همچون پاسپورت بوده و با انتشار اخباری کذب در این راستا سعی در تخریب شخصیت فرهنگی حجت الاسلام امرودی داشته اند.

لازم به ذکر است حجت الاسلام امرودی در سال های گذشته فعالیت های فرهنگی و مذهبی چشمگیری در کشور کویت از خود به یادگار گذارده بود واز او به عنوان سرپرست مدارس ایرانی در این کشور یاد می شد اما به جهت مواضع ضدصهیونیستی و ضدآمریکایی وی و همچنین، فعالیت گسترده در حوزه شیعیان کویت، تحت عنوان عنصر نامطلوب معرفی شده و با تهدیدی 24 ساعته، در سال 1387 از این کشور اخراج شد.

در سوابق وی موسس خبرگزاری قدسنا، عضو هیات مدیره جمعیت دفاع از ملت فلسطین، نایب رییس اتحادیه بین المللی سازمان های حامی مردم مظلوم فلسطین و نماینده تام الاختیار شهردار تهران در امور فلسطین ثبت شده است.

 

منبع : دانا

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک