آخرین اخبار

31. فروردين 1394 - 13:33   |   کد مطلب: 1220
مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه گفت: جشنواره ورزش‌های بومی و محلی مدارس در شهرستان کهگیلویه آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه،  دومین جشنواره ورزش‌های بومی محلی مدارس دخترانه شهرستان کهگیلویه با  شرکت 17 آموزشگاه و 450 نفر از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی در سالن تختی شهر دهدشت آغاز به کار کرد.

 

مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه در این مراسم،اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره هدف ترویج و احیاء گسترش ورزش‌های بومی محلی و ثبت و ترویج ونگهداری این آیین‌ها و سنت‌های بومی و محلی است.

 

سید لطف الله فروزان گفت:  این بازی‌ها در رشته‌های طناب‌کشی، آس آس، وسطی، دستمال بازی، هفت سنگ و یه قل دو قل با حضور دانش‌آموزانی از 15 مدرسه ابتدایی این شهرستان برگزار می‌شود.

 

وی عنوان کرد: این بازی‌ها ضمن اینکه اوقات فراغت گذشتگان ما را پر می‌کرد، به همراه خود ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی مانند همبستگی، صلح و صفا و همدلی را نیز در جامعه به وجود می‌آورد.

 

فروزان از بازی‌های بومی محلی به عنوان میراث فرهنگی گرانبهای گذشته این شهرستان نام برد و افزود: رسالت ما زنده نگه داشتن این بازی‌ها، آموزش و انتقال آنها به نسل‌های آینده است.

 

وی بابیان اینکه این جشنواره از جمله طرح‌های ابتکاری در مدارس شهرستان کهگیلویه است،بیان کرد: در پایان مسابقات تعداد 25 نفر برتر از رشته‌های مختلف این مسابقات به عنوان نماینده استانی در مسابقات کشوری حضور پیدا می‌کنند.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک