آخرین اخبار

10. اسفند 1393 - 11:51   |   کد مطلب: 619

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، حجت الاسلام امرالله اندرزیان در وبلاگ شخصی خود به نام تا ملکوت در یادداشتی به موضوع فساد اقتصادی اشاره کرده  و از آن به عنوان «غدّه ای که اگر جرّاحی نشود» چه پیامد هایی خواهد داشت یاد کرده است.

 

این یادداشت را در زیر بخوانید.

 

 

یکی از اهداف مهم تاسیس حکومت اسلامی اقامه ی عدل است" لیقوم الناس بالقسط"(حدید 25) بنابراین نظام اسلامی به ویژه دستگاه قضایی بر اساس قانون، خود را موظف به اجرای عدالت و جلوگیری از هر گونه ظلم، ستم و اجحاف می داند. با عنایت به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مبارزه با هرگونه فساد به خصوص فساد اقتصادی در دهه پشرفت و عدالت، نکاتی را در همین زمینه به استحضار مخاطبان عزیز می رسانیم.

 

1- برپایی و اقامه ی آسمان ها و زمین به وسیله عدل می باشد - بالعدل قامت السموات و الارض- بر این اساس بر همگان فرض و لازم است که هم خود مزیّن به زیور عدالت با شند و هم از وقوع هر گونه بی عدالتی ممانعت ورزند.

 

2- اجرای احکام الهی از طرف نظام اسلامی نسبت به همه ی اقشار مردم باید به طور عادلانه باشد و از هرگونه تبعیض و ویژه خواهی و امتیاز طلبی جلوگیری نماید.

 

3- همه ی اقشار مردم اعم از فقیر و غنی، رئیس و مرئوس، نام دار و بی نام، کس دار و بی کس، مسئول و غیر مسئول و ... در مقابل قانون الهی مساوی و برابرند.

 

4- در نظام مقتدر اسلامی نباید حاشیه ی امن برای احدی ایجاد شود تا از گردن نهادن نسبت به قانون مبرا و مرتکب فساد شوند.

 

5- مبارزه بی امان با فقر و فساد و تبعیض بویژه با عوامل اصلی به وجود آورنده ی آنها وظیفه همگان بخصوص دستگاههای مسئول در نظام اسلامی است.

 

6-  مسئله ی رعایت حق النّاس در اسلام آنقدر مورد تاکید قرار گرفته است که نباید در اجرای احکام اسلامی ذرّه ای حبّ و بغض و اغراض شخصی، قومی، گروهی، حزبی، جناحی و ... دخالت کند و نباید استقلال قاضی و دستگاه قضا مورد تعرض قرار گیرد.

 

7- اجرای حکم الهی،نباید بخاطر اعمال فشار  صاحبان ثروت و قدرت و یا حزب و گروه خاصی به تاخیر بیفتد.

 

8- مسئله مهم حکومت اسلامی و بیت المال مسلمین و حراست و حفاظت از آنها از چیزهایی است که نمی شود نسبت به افرادی که خیانتی مرتکب و یا تصرف غیر شرعی کرده باشند به آسانی از کنار آن گذشت و عفو نمود. زیرا برپایی این نظام و استمرار آن در سایه ی جهاد و شهادت صدها هزار نفر و رنج و مرارت میلیون ها انسان و خون دل خوردن آنها و.... بوده است.

 

9- وجود فساد و انسان های فاسد همانند غدّه ای است که اگر به وسیله قانون عدل الهی جرّاحی نشود،به پیکره نظام سرایت وآن را فاسد می کند مخصوصا نظامی که صدها میلیون مسلمان و انسانهای مستضعف چشم امید به آن بسته اند و پنجه در پنجه ی ابر قدرت های مستکبر و ظالم انداخته است و زمینه ساز حکومت جهانی امام عصر(عج) است.

 

10- فساد اقتصادی غدّه ای است که اگر جرّاحی نشود بر ایمان، اخلاق، و رفتار اثر بد گذاشته، در ذائقه ها اثرمنفی ایجاد نموده، فرهنگ تزکیه و تربیت انسان های سالم را از بین برده، بازار کسب و تجارت را آلوده کرده، شیطان را از طریق لقمه حرام شریک نطفه نموده، اعتماد و اطمینان را در کسب حلال و اقتصاد سالم از میان برده، حقوق واجب خانوادگی را ( همانند نفقه) تضییع نموده، انسان های شیاّد، راهزن و شارلاتان تربیت نموده، فرهنگ قاچاق و دزدی را رواج داده،خیانت در امانت عادی گشته،رشوه خواری وزیر میزی ازراهها ی کسب درآمد شده،آبرو وحیثیّت افراد را به خطر انداخته و...

 

11- باید بدانیم خیر و برکت و فضل و رحمت خداوند با اجرای احکام اسلامی ساری و جاری می شود و بدون آن خشم و  غضب و انتقام و بلای الهی نازل خواهد شد.

 

12- حمایت از دستگاه قضایی و قضات شجاع و انقلابی در مبارزه با فساد به ویژه فساد اقتصادی و اجرای عدالت وظیفه همه دلسوزان به انقلاب نظام و ولایت است. 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک