آخرین اخبار

27. فروردين 1394 - 21:17   |   کد مطلب: 1186
ماجرای کامل مسمومیت‌های دهدشت و چرام از زبان رئیس مرکز بهداشت استان؛
مسمومان دهدشتی: با اصرار آبمیوه خوردیم و کمتر از ۵ دقیقه وارد دنیای دیگری شدیم!
ماجرا از آنجا شروع شد که بنا به گفته‌ی برخی، یک نفر و برخی دیگر دو نفر، سوار بر خودروی پراید به بهانه‌ی رهایی برادر خود از چوبه‌ی اعدام، اقدام به توزیع آبمیوه‌هایی در چهار نقطه در شهرهای دهدشت و چرام کردند و از صحنه دور شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی كهگيلويه،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در حاشیه‌ی سفر فوری به دهدشت برای بررسی آخرین وضعیت این حادثه گفت:ماجرا از آنجا شروع شد که بنا به گفته‌ی برخی، یک نفر و برخی دیگر دو نفر، سوار بر خودروی پراید به بهانه‌ی رهایی برادر خود از چوبه‌ی اعدام، اقدام به توزیع آبمیوه‌هایی در چهار نقطه در شهرهای دهدشت و چرام کردند و از صحنه دور شدند. تنها لحظاتی پس از این اتفاق معمول یکی از حوادث عجیب در سطح استان در طی سالهای اخیر به وقوع پیوست. اتفاقی که در پی آن ۸ خانم و ۲ مرد در بازه‌ی سنی ۳ تا ۷۵ سال پس از سرگیجه، ضعف مفرط، پایین آمدن ضریب بیهوشی و بیهوشی راهی بیمارستان شده‌اند.

 

 

سیدرشید غفاری افزود: «روز گذشته به همراه دو تیم بهداشت محیط و بیماری‌های مرکز بهداشت استان و شهرستان، بازدیدی از شهرستان کهگیلویه برای بررسی واقعه‌ی روز گذشته داشتیم. در همین راستا نشست‌هایی با تیم درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت، فرماندار شهرستان کهگیلویه و تعدادی دیگر از مسئولان برگزار کردیم».

 

آخرین وضعیت بیماران/ ۸ زن و ۲ مرد در بین مسمومین

به گفته‌ی سید رشید غفاری، تعداد کل بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان دهدشت، تاکنون ۱۰ نفر شامل ۸ شهروند دهدشتی و ۲ شهروند چرامی بوده که از این تعداد، ۲ نفر ترخیص شدند، ۶ نفر در بخش اورژانس تحت مراقبت هستند و دو نفر دیگر نیز شامل یک کودک ۳ ساله و یک فرد ۷۵ ساله، به بیمارستان مرکز استان اعزام شده‌اند».

وی افزود: خوشبختانه در مجموع وضعیت عمومی بیماران، خطرناک نیست و حال عمومی غالب آنان، رضایت‌بخش اعلام شده است.

همچنین بر پایه‌ی گزارش تفصیلی رئیس مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد، این حادثه در سه نقطه در شهر دهدشت شامل پارک جنگلی، پارک مرکزی شهر و روبروی دادگستری شهر دهدشت و یک نقطه در شهر چرام، با توزیع دو پاکت یک و نیم لیتری آبمیوه‌های مسموم و بسکویت‌های فله‌ای صورت گرفته است.

 

یکی از بیماران: در کمتر از ۵ دقیقه وارد دنیای دیگری شده‌ام!/ فرد مذکور اصرار داشت در کنار بیسکویت، آبمیوه هم مصرف کنیم!

 

غفاری در تشریح روند این حادثه‌ی عجیب، بیان کرد: «پس از مصرف این نوشیدنی‌ها، دو نفر با تأخیر دچار بیهوشی شدند و بقیه افراد بلافاصله در کمتر از ۵ دقیقه با احساس سرگیجه، ضعف مفرط، استفراغ، پایین آمدن ضریب هوشی و بیهوشی، از خود بی‌خود شده‌اند توسط افراد دیگری به بیمارستان منتقل شدند».

 

وی با بیان اظهارات برخی از این بیماران پس از هوشیاری نسبی، تصریح کرد: «برخی از این افراد اظهار می‌کنند که حتی از لحظه‌ی نوشیدن این آبمیوه‌ها تاکنون نمی‌دانند چه اتفاقی افتاده است. برخی نیز اعلام کرده‌اند که وقتی در پاسخ به تعارف فرد مذکور، بیسکویتی برداشتند آن فرد به اصرار از آنها خواست‌ که آبمیوه را هم مصرف کنند و با مصرف این آبمیوه‌ها به‌طور کلی وارد دنیای دیگری شده‌اند!».

 

ظرف یک هفته آینده، نتایج آزمایشات از تهران ارجاع می‌شود

 

این مسئول درباره نتایج پزشکی پیرامون عوامل این حادثه، بیان داشت: «نمونه‌های مختلفی گرفته شده و آزمایشگاه مرکزی دهدشت چندین آزمایش را روی این نمونه‌ها انجام داده است. علی‌رغم گمان اولیه مبنی بر وجود مواد اعتیادآور در این نوشیدنی‌ها، نتیجه آزمایشات مختلف تاکنون چنین چیزی را نشان نداده است. در نهایت با تماس‌ها و هماهنگی‌های مکرر ما با مسئولان کشوری، به این نتیجه رسیدیم که نمونه‌ها را برای آزمایشات دقیق‌تر بر روی سموم احتمالی در نوشیدنی‌ها، به آزمایشگاه‌های بزرگ تهران ارسال کرده‌ایم که نتایج این آزمایشات ظرف یک هفته‌ی آینده اعلام می‌شود».

 

در عمدی بودن حادثه، شکی نداریم/ هنوز نهادهای امنیتی به نتیجه نرسیده‌اند

 

غفاری در پاسخ به سؤالی مبنی بر عمدی بودن یا نبودن این حادثه، تأکید کرد: «اگرچه مطابق گزارشات اولیه‌ی ما به‌نظر نمی‌رسد بین افراد مسموم نسبت فامیلی قابل توجهی وجود داشته باشد اما در عمدی‌بودن این حادثه، شکی نداریم».

 

وی اضافه کرد: «با این وجود از روز گذشته، جلساتی را با حضور فرماندار شهرستان کهگیلویه و مسئولان امنیتی شهرستان داشتیم اما گرچه حساسیت و تلاش‌های بسیار خوبی نسبت به این حادثه توسط نیروهای مختلف امنیتی شاهد بودیم اما هنوز نتیجه‌ی خاصی در این زمینه حاصل نشده‌است و بهتر است تا اعلام نتایج این نهادها، از گمانه‌زنی نیز پرهیز شود».

 

  اگرچه وقوع این اتفاق در هرجایی ممکن است و نمی‌توان با تعمیم این اتفاق موجب ایجاد رعب و وحشت در سطح جامعه شد اما به‌نظر می‌رسد این حادثه می‌تواند تلنگری جدی به مردم برای توجه بیشتر به هشدارهای بهداشتی و امنیتی تلقی شود.

منبع:سلام دنا

انتهای پیام /200/و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک