آخرین اخبار

9. اسفند 1393 - 10:27   |   کد مطلب: 542
کودکان بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه در آروزی داشتن پارک بازی مناسب روز شماری می کنند تا دستان یاریگری این آروزی دوران کودکی شان را محقق سازد و رویای دوران خردسالی را به واقعیت شیرین مبدل کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، کودکان بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه در آروزی داشتن پارک بازی مناسب روز شماری می کنند تا دستان یاریگری این آروزی دوران کودکی شان را محقق سازد و رویای دوران خردسالی را به واقعیت شیرین مبدل کند و ساخت شهر بازی کودکان در شهر دیشموک از آروزها و دغدغه خانواده های این شهر است.

 

نبود شهر بازی مناسب با انواع و اقسام وسایل بازی ویژه کودکان و نوجوان از یکسو و نبود وسایل بازی استاندارد در سطح شهر، از جمله مسائلی است که برای رفع آن باید چاره جویی شود.

 

اکنون بیشتر زمین های خاکی که عنوان پارک کودک را دارند، از برخی وسایل ابتدایی نظیر تاب، سرسره، چرخه فلک و وسایل ورزش بزرگسالان تشکیل شده که بیشتر این وسایل با روحیه و شرایط سنی کودکان و نوجوانان همخوانی ندارد و کاملا فرسوده و ازبین رفته هستند.

 

والدین کودکان دیشموکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه اظهار کردند: متاسفانه اصلا وسایل بازی  متناسب برای گروههای سنی کودکان در شهر وجود ندارد.

 

والدین کی از کودکان در این زمینه افزود: هر روز که تلویزیون تبلیغ پارکهای شادی و بازی کودکان را نشان می دهد، فرزندم بهانه می گیرد در حالی که امکانات مناسب تفریح کودکان در بوستانهای منطقه فراهم نشده است.

 

کودکان دیشموکی در گفتگوبا خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کهگیلویه گفتند: دوست داریم برویم جایی که وسایلی مانند مثل قصر بادی، شهر توپها، ماشین و باشد ولی هر جا می رویم، چیزی نمی بینیم.

 

یک فرهنگی دیشموکی نیز گفت: استاندارد سازی وسایل بازی کودک مقوله مهمی است که دردیشموک نادیده گرفته شده است.

 

اقبال اکبری افزود: باید کمیته کارشناسی متشکل از نمایندگان سازمان‌های مختلف، موسسه استاندارد و تحقیقات، پارکها و فضای سبز شهر برای مکان یابی پارک کودک و استاندارد سازی وسایل بازی کودکان تصمیم گیری و نیاز سنجی کنند.

 

وی اظهار داشت: بی توجهی به استاندارد سازی وسایل بازی کودک در پارکها موجب بروز بسیاری از مشکلات جسمی برای فرزندان در آینده خواهد شد.

 

عضو شورای شهردیشموک نیز با اشاره به نبود شهر بازی کودک در این شهر گفت: برنامه ریزی برای ساخت شهربازی کودکان در این منطقه گردشگر پذیر امری ضروری است.

 

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرحها و طرحهای دیگر شهری به زمین نیاز داریم و باید برای تملک این اراضی اقدام شود و رفع و تامین برخی زیرساختها و امکانات تفریحی و رفاهی در این منطقه به همکاری بخشهای مختلف نیازدارد.

گزارش و عکس: وحید آهنگ

تصاویر زیر توسط خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کهگیلویه از سطح شهر دیشموک

در روزهای پنج شنبه، جمعه مورخه 7 و 8 اسفندماه 1393 گرفته شده است.

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک