آخرین اخبار

25. فروردين 1394 - 17:43   |   کد مطلب: 1157
مسئول بازرسی صنعت معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمدبا بیان اینکه از ابتدای امسال 20 درصد از سهیمه آرد نانوایی ها در استان آزاد سازی شد، گفت: در حال حاضر 57 نانوایی استان آزاد پز شده اند و سهمیه آراد آنان آزاد توزیع می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی كهگيلويه، سالار حسین پور  به افزایش قیمت نان در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: بر اساس تصویب نامه هیئت وزیران از ابتدای امسال 20 درصد از سهمیه آراد استان های کشور کاهش پیدا کرد که این امر موجب افزایش قیمت نان در نانوایی های آزاد پز شد.

 

قدم اول آزادی سازی سهیمه آراد نان فانتزی ها

وی با بیان اینکه طبق این مصوبه و اجرای آن در سال جدید قیمت نان در برخی از نانوایی های کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافته است، ابراز کرد: در همین زمینه اولین نانوایی هایی که سهمیه آرد آنان آزاد شد نان فانتزی ها و نانوایی های که  کیفیت نان آن پایین بوده در این ردیف قرار دارند.

 

57نانوایی آزاد پز شدند

مسئول بازرسی صنعت معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر 57 نانوایی استان آرد را به صورت سهمیه آزاد دریافت می کنند، خاطر نشان کرد: هدف اصلی دولت از آزاد کردن سهمیه آرد، کیفیت نان به جای کمیت آن است.

 

حسین پور به میزان قیمت نان در برخی از نانوایی استان اشاره کرد و افزود: هیچ مرجعی حق قیمت گذاری برای نان را ندارد و این قیمت گذاری بر اساس قیمت گذاری شورای رقابت صورت خواهد گرفت.

 

 

ایجاد رقابت برای کیفیت نان هدف اصلی در افزایش قیمت نان

 

وی هدف از لغو سهیمه آرد برخی از نانوایی های لواش کهگیلویه و بویراحمد را ایجاد رقابت بین این نانوایی ها دانست و ابراز کرد: هدف اصلی کیفیت به جای کمیت است که این موضوع می تواند در آینده نزدیک آثار خوبی را به همراه داشته باشد.

 

مسئول بازرسی صنعت معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در آینده نزدیک و با  اجرای طرح دوم هدفمندی یارانه ها،  یارانه نان آزاد خواهد شد، افزود: باآزادی سازی یارانه نان در آینده شاهد ارتقاء کیفیت نان خواهیم بود.

 

افزایش 20 تا 120درصدی قیمت نان در نانوایی ها

حسین پور به قیمت کلی نان در برخی از نانوایی ها کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: این قیمت در حال حاضر از 20  تا 120 درصد افزایش داشته است.

 

وی خاطر نشان کرد:در آینده نزدیک با آزادی سازی یارانه نان قیمت نان 60درصد افزایش خواهد یافت.

 

قیمت نان در استان پایین تر از استاندارد کشوری است

مسئول بازرسی صنعت معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد یکی دیگر از مهمترین موضوعات افزایش قیمت نان لواش در استان را کیفیت نامناسب آن دانست و افزود: استان کهگیلویه وبویراحمد تنها استانی است که قیمت نان در آن پایین بوده و این امر باعث نداشتن کیفیت کافی برای آن شده است.

 

سیایت و هدف اصلی دولت کیفیت بخشی  نان است

وی افزایش کیفیت نان  در کهگیلویه و بویراحمد را از دیگر تلاش‌ها و اولویت‌های این نهاد برشمرد و گفت: تلاش و جدیت بر این است تا سیاست‌های دولت در حوزه آرد و نان در استان محقق شود و در این زمینه مشکل و نارسایی وجود نداشته باشد.

 

منبع: بویرخبر،

انتهای پیام/200/و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک