آخرین اخبار

10. تير 1402 - 0:33   |   کد مطلب: 11230
رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد گفت: هموطنان مراقب پیامک‌های حاوی لینک‌های جعلی باشند که مجرمان و کلاهبرداران سایبری در کمین هموطنان هستند.

سرهنگ عمرانی فر در خصوص شگرد این مجرمان سایبری بیان داشت: به محض کلیک کردن روی لینک توسط قربانیان دو کار انجام می‌شد؛ دسترسی کامل کلاهبردار به مخاطبین و پیامک‌های قربانی (وقتی که کلاهبردار به مخاطبین و پیامک قربانی دسترسی پیدا می‌کند، توسط شماره قربانی به تعداد افراد زیادی همین پیامک جعلی را ارسال می‌کند) و در این راستا فرد قربانی به درگاه بانکی جعلی با ترفند دریافت پول بسیار نا چیز و انجام فیشینگ توسط افراد کلاهبردار هدایت می‌شد. 

وی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: به هیج وجه روی لینک‌هایی که توسط پیامک یا ایمیل برای شما ارسال می‌شوند کلیک نکنید و این را هم فراموش نکنید که پیامک‌های جعلی از شماره‌های شخصی ارسال می‌شوند و پیامک‌های سهام عدالت، ابلاغیه ثنا، پلیس راهور، پلیش پیشگیری، پلیس فتا و... با سرشماره مخصوص ارسال می‌شوند.

سرهنگ عمرانی فر از مردم خواست: موقع دریافت پیامک عجله نکنید و به شماره فرستنده توجه کنید. اگر پیامک از شماره شخصی و حاوی لینک بود، بدون شک پیامک جعلی و کلاهبرداری است؛ به هیچ وجه روی لینک موجود کلیک نکنید و به یاد داشته باشید که پیامک‌های معتبر با سرشماره مخصوص ارسال می‌شوند. 

رئیس پلیس فتا استان اضافه کرد: عموم مردم می‌توانند در صورت مواجهه با هرنوع مشکلی با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس استفاده کنند.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک