آخرین اخبار

19. خرداد 1402 - 16:46   |   کد مطلب: 11202
حجت‌الاسلام کیانی اصل گفت: موشک فراصوت فتاح؛ اوج بازدارندگی فرامنطقه‌ای است و انتشار خبر موشک فتاح برای صهیونیستها سرگیجه و هراس و برای جهانیان تحیر و شگفتی را در پی داشت.

امام جمعه سوق در نماز عبادی سیاسی این هفته ۲ ابزار ایمان و امید را ۲ قدرت نرم‌افزاری امام برشمردند و گفت: امام خمینی (ره) با آن‌ها توانست سه تحول در سطح داخلی، امت اسلامی و در سطح جهان ایجاد کند.

 

حجت‌الاسلام مهدی کیانی اصل افزود: برای امیدآفرینی ۲ ساحت عمل و احساس وجود دارد. در واقع امیدآفرینی زمانی معنا دارد که عملی رخ داده باشد و کاری صورت گرفته باشد و دوم آن که آن تلاش و عمل به گونه‌ای مناسب بازنمایی شود که احساس امید و نشاط را در جامعه گسترش دهد..

 

وی تصریح کرد: طبیعتا اگر هر کدام از این ۲ ساحت، ماموریت خود را به درستی انجام ندهد امیدآفرینی به درستی شکل نخواهد گرفت. اگرچه اگر کاری شود بدون پیوست رسانه‌ای مردم آن را آن‌گونه که باید نخواهند دید همان‌طور که اگر کاری انجام نشود و رسانه‌ها و تریبون‌ها، گزارشی غیر واقعی از آن رویداد را بازنمایی کنند، خروجی جز رشد بی‌اعتمادی ندارد.

 

کیانی اصل ادامه داد: امید راه نجات بخش زندگی دنیوی و از صفات ممیزه انسان است و در آرامش و پیشرفت جامعه، نقش اساسی دارد. و امید مورد نظر مقام معظم رهبری با اتکا به استعداد و پشت کار جوانان کشور عزیزمان می باشد. 

 

وی خاطرنشان کرد: به برکت این انقلاب، جمهوری اسلامی ایران صاحب فن آوری های پیشرفته در تمام عرصه ها است و امروزه صاحب تکنولوژی های به روز دنیا بوده و توانایی صدور آن را هم نیز دارد.

 

موشک فراصوت فتاح؛ اوج بازدارندگی فرامنطقه‌ای

 

خطیب نماز جمعه سوق، موشک فتاح را نماد خودباوری و اعتماد به جوانان عزیز کشورمان دانست و ابراز داشت: انتشار خبر موشک فتاح برای صهیونیستها سرگیجه و هراس و برای جهانیان تحیر و شگفتی را در پی داشت.

 

کیانی اصل در ادامه امتیازات و ویژگیهای موشک فتاح پرداخت و گفت: این رونمایی پیامی هم به سایر صنایع کشور دارد که چگونه صنایع دفاعی و هسته‌ای علی رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها پیشرفت داشته است ولی در سایر بخش‌ها چنین موضوعی را شاهد نیستیم لذا باید این علم و فناوری که داریم باید به سایر صنایع لبریز شود تا سایر صنایع هم از این فناوری‌ها بهره‌مند شود و کار صنعت در کشور رشد یابد.

 

وی افزود: این یک درس است که می‌توان علی‌رغم همه تهدیدها و تحریم‌هایی که دشمن ایجاد می‌کند کارهای بزرگی در برابر چشم بیگانگان انجام داد.

 

کیانی اصل بیان کرد: حتماً در صنعت خودروسازی و سایر صنایع می‌توان این فناوری را ایجاد کرد و کارهای بزرگ و ماندگار در جهت گره‌گشایی از زندگی مردم انجام داد البته اگه مافیای خودروسازان بگذارند که دیگران بیایند و کاری انجام دهند. که البته این کار مبتنی بر ایمان و امید قابل تحقق است.

 

وی فصل برداشت گندم و جو هم اشاره کرد و اظهارداشت: کشاورزان دقت کنند که حتما زکات گندم و جو را که واجب هست و هم پایه نماز هست پرداخت کنند و از دولت کریمه و دولتمردان انتظار داریم که پول کشاورزان را پرداخت کرده و امروز و فردا نکنند اینها گرفتار و بدهکار هستند. 

 

شکست آمریکا در منزوی‌سازی ایران

 

کیانی اصل در بخش دیگر سخنان تصریح کرد: رای مثبت ۵۴ عضو گروه بین‌المللی آسیا-اقیانوسیه به ایران برای عضویت در ۲ نهاد سازمان ملل، اجماع کشورهای عربی و آسیایی به ریاست ایران بر مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر و حالا انتخاب ایران به عنوان نایب رئیس مجمع عمومی سازمان ملل و گزارشگر کمیته خلع سلاح از سوی کشورهای عضو، به معنی عدم پیروی کشورها از سیاستهای منزوی‌سازی آمریکا است.

 

 

دحوالارض؛ فرصت پیوند معرفتی و عملی با امام زمان(عج)

 

وی گفت: شباهت میان روز دحوالارض و گسترش عدل جهانی به برکت وجود نازنین حضرت مهدی علیه السلام است. همان‌طور که در روز دحوالارض، گسترش زمین از زیر کعبه در جهان ماده اتفاق افتاده است، دحو الارض واقعی که گسترش معنویت، عدالت و امنیت است، با وقوع ظهور رخ می‌دهد. ظهور باطن و غایت دحوالارض است.

 

کیانی اصل بیان کرد: مکه و کعبه در زمان ظهور نقش ویژه‌ای خواهد داشت. اگر دحوالارض به عنوان گسترش خاکی این اتفاق است، اتفاق بزرگ زمانی رخ می‌دهد که از کنار مکه معنویت، بندگی، عدالت و نورانیت به سراسر زمین گسترش پیدا می‌کند و ظهور حجت خدا اتفاق می‌افتد. دحوالارض واقعی زمانی است که امام عصر(ع) از کنار کعبه ظهور می‌فرماید.

 

وی ادامه داد: دحوالارض، روز رخدادهای بزرگ در تاریخ بشر است، روز خلقت، روز هبوط، روز تولد حضرت ابراهیم(ع) و روز تولد حضرت عیسی مسیح علیه السلام است؛ حضرت مسیح همان مبشر اسلام است که پشت امام زمان(عج) به نماز می‌ایستد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک