آخرین اخبار

2. دى 1397 - 14:52   |   کد مطلب: 8769
هفته آخر پاییز با اتفاقات تلخ زیادی همراه بود که کام مردم کهگیلویه و بویراحمد را تلخ کرد از تصادفات راهنمایی و رانندگی تا سایر حوادث که باعث شدند هفته آخر پاییز در کهگیلویه و بویراحمد با 10 کشته پایان یابد.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس زمستان که می شود نوید آمدن فصل بهار را می دهد سه ماه دیگر وارد  فصل جدید و سال جدید می شویم سال 1397 نیز به همین سادگی در حال تمام شدن است و این نشانه گذر عمر تک تک ماست.

 

عمرمان خوب یا بد تمام می شود و هیچ چیزی جلودارش نیست امسال 20 سال داریم و چند سال بعد وارد سی سال و چهل سال می شویم در این میان برخی ها از زندگی شان  رضایت دارند و برخی ها همچنان شاکی هستند دیروز روز آخر فصل پاییز بود اما متاسفانه هفته آخر پاییز برای مردم کهگیلویه و بویراحمد هفته ای تلخ رقم خورد.

 

از 24 آذر ماه تا 30 آذر ماه اتفاقات تلخ زیادی در استان رخ داد که کام مردم کهگیلویه و بویراحمد را تلخ کرد از تصادفات راهنمایی و رانندگی تا  سایر حوادث که باعث شدند هفته آخر پاییز در کهگیلویه و بویراحمد با 10 کشته پایان یابد افرادی که شاید فکرش را هم نمی کردند به این زودی از این دنیا بروند.

 

شنبه و یکشنبه تقریبا همه چیز خوب بود اما بعد از آن روز حوادث استان آغاز شدند در رسانه ها منتشر شد که جسد فردی در دره ای پشت مرکز آم آر ای یاسوج پیدا شده است اینکه کشته شده یا خودکشی کرده است معلوم نیست روز بعد خبر دادند فردی که از زندان مرخضی گرفته است با هم دستی همسرش دو نفر را به قتل رسانده است.

 

چرا آستانه تحمل ما تا این اندازه کم شده است چرا نمی توانیم ببینیم کسی به ما بگوید بالای چشمتان ابرو است گاهی لازم است برای برخی رفتارهایمان به مشاور و روانشناس مراجعه کنیم باید بتوانیم خشم خودمان را کنترل کنیم یک لحظه عصبانیت زندگی چند نفر را تباه می کند گاهی لازم است به همه چیز بی تفاوت باشیم.

 

آنها که دیگر مرده اند اما ما که زنده ایم این را فراموش نکنیم که در اوج عصبانیت مواظب رفتارمان  باشیم اگر کمی به خدا نزدیک باشیم بدون شک شاهد کمتر شدن این گونه اتفاقات هستیم اعتقاداتمان را قوی کنیم و مطمن باشیم که یک ندانم کاری آینده خیلی ها را تباه کرده است و ممکن است برای ما و شما نیز اتفاق بیفتد.

 

روز بعد، از ریزش ساختمان در حال ساخت  در یاسوج خبر دادند که سه نفر در زیر آوار مانده  که  دو نفر نجات پیدا کردند و یک نفر جانش را از دست داد جوان 25 ساله ای که بومی استان نیز نبوده است و گویا تک پسر خانواده بوده و سربازی اش را نیز تازه تمام کرده بود که برای تهیه مخارج زندگی خانواده سراغ  کارگری آمد اما بخت با او یار نبود و اینگونه گرفتار شد.

 

به راستی چرا فردی که قصد ساخت و ساز  دارد ایمنی کارگرانش را در نظر نمی گیرد آیا جان خودش عزیز است اما جان بقیه برایش ارزشی ندارد، باید به این افراد گفت که آقا، جان است شوخی بردار نیست نه با پول خریداری  و نه با ملک معاوضه می شود اگر رفت ، قابل برگشت نیست.

کمی انصاف داشته باشیم مسئولان نظارت بر ساخت و سازها فقط یک سوال، اینکه آن دنیا و این دنیا چه کسی جوابگوی دل شکسته این جوان و خانواده اش خواهد بود اینکه کارگری در حین کار جانش را از دست دهد واقعا دردناک است.

در دهدشت نیز در همین هفته  کارگر دیگری در حین انجام کار توسط گرایدر زیر چرخ ها رفته و جانش را از داده است و این دومبن کارگر است که در این هفته دچار حادثه شده است.

 

اتفاقات تلخ این هفته اینجا تمام نشد و اتفاق  تلخی دیگر شب یلدا را نیز به کام مردم این استان تلخ کرد غرق شدن 4  نفر  در رودخانه چیتاب  که دو نفر جانشان را از دست دادند وقتی فیلم و تصاویر این اتفاق در فضای مجازی منتشر می شد اشک خیلی ها در آمد چرا اینقدر بی احتیاط هستیم.

 

 باید این جمله را یادآور شویم که اتفاق فقط برای بقیه نیست ممکن است روزی برای ما نیز اتفاق بیفتد و این اجتناب ناپذیر است در برخی مسائل کمی احتیاط کنیم، مرگ و حادثه خبر نمی کند.

 

حوادث رانندگی که دیگر جای خود دارد و هر ساله و هر هفته باعث می شود خیلی ها جانشان را از دست بدهند که این هفته نیز دو نفر در حوادث رانندگی در استان جانشان را از دست دادند، اما باز هم بی احتیاطی دیگر رخ داد و باعث شد که تعداد فوت شدگان این هفته در استان به 10 نفر برسد.

 

یکی از پرسنل اورژانس 115 استان که روز جمعه به کوه رفته بود در اثر لغزش پا سقوط کرد و جانش را از دست داد.

 

اینها حوادث تلخی بود که در یک هفته در استان گذشت که باید برای خیلی از ما چنین اتفاقاتی یک مدرسه و کلاس درس باشد.

 

مرگ حق است و هیچکس نمی تواند از زیر آن فرار کند اما اینکه انسان در اثر بی احتیاطی خودش از دنیا برود و یا فردی را به قتل برسانند تلخ است، در کارهای روزانه مان در رفتارمان کمی تامل کنیم، یک حرکت اشتباه خسارات جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک