آخرین اخبار

7. اسفند 1401 - 22:02   |   کد مطلب: 11072
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به شیوع بیماری‌های گندم در مزارع غلات شهرستان‌های گرمسیری هشدار داد.

لایقی گفت: زنگ گندم در سال‌های ترسالی ، زمانی که رطوبت و بارندگی‌ها بیشتر از شرایط معمول است ، شیوع می‌یابد و خسارت قابل توجهی را نیز موجب می‌شود.

 

وی افزود: بهترین و کارآمدترین راه مبارزه با زنگ غلات ، کشت ارقام مقاوم یا متحمل به بیماری است که حتماً باید با مشورت کارشناسان انتخاب و کشت شود. 


لایقی افزود: معمولا عوامل بیماری زا تهدیدی برای تولید بوده که قادرند میزان قابل توجهی از محصول را از بین ببرند.

وی گفت: تولید موفق گندم ارتباط مستقیم با کشت صحیح و به موقع مدیریت آب و خاک و آفات و بیماری‌ها. علف‌های هرز و استفاده از ارقام اصلاح شده و مناسب و مقاوم و فناوری‌های جدید و تامین عناصر غذایی مورد نیاز دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه با توجه به وضعیت بارندگی‌های مناسب و دما ، زمینه و شرایط بروز و شیوع بعضی بیماری ها‌ی غلات از جمله زنگ زرد و سفیدک‌های پودری وجود دارد اضافه کرد: لذا بایستی پایش و ردیابی و بازدید روزانه توسط کشاورزان از مزارع انجام گیرد.

لایقی گفت: در صورت مشاهده هرگونه عوامل بیماری زا مثل زنگ زرد حتما ضمن اطلاع به کارشناسان کشاورزی حوزه تحت پوشش توسط کشاورزان عزیز مبارزه به موقع انجام شود.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک