آخرین اخبار

11. مرداد 1396 - 12:29   |   کد مطلب: 8201
ویژه برنامه "شب آواز لری" همراه با تجليل از پیشکسوتان موسیقی بومی درمجتمع فرهنگی هنری شمار1 دهدشت برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،  ویژه برنامه "شب آواز لری" همراه با تجليل از پیشکسوتان موسیقی بومی درمجتمع فرهنگی هنری شمار1 دهدشت برگزارشد.

در این مراسم که با استقبال چشمگیر مسئولان ومردم علاقمند به موسیقی بومی همراه بود از آقایان میرعلی مومن درویشی و جمشیدتیرزه دو تن از پیشکسوتان این عرصه تجلیل شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه دراین مراسم،اظهار كرد: خوشبختانه بنا به درخواست انجمن موسیقی در شهرستان برنامه‌هایی پیش بینی و اجرا شده و هم اکنون نیز آموزشگاه «نوای کهن» در رشته‌های مختلف به علاقمندان در سنین مختلف آموزش می دهد که با استقبال گسترده خانواده‌ها روبرو شده است.

سید ایرج کاظمی‌جو با بیان اینکه پیشکسوتان موسیقی بومی نقش زیادی در ماندگاری این سبک از موسیقی در جامعه دارند، تجلیل از این هنرمندان را در واقع احترام گذاشتن به مقام  شامخ هنرمندان در تمامی عرصه‌ها عنوان کرد.

وی افزود: برنامه ریزی ما در سال ۹۶ در جهت فعالیت‌های تخصصی  در رشته‌های مختلف هنری است طوریکه هم اکنون کارگاه فیلم سازی توسط کارگردان کشورمان«هادی محقق» درحال انجام است، انجمن شعر به صورت هفتگی برنامه دارند  و انجمن شاهنامه نیز فعالیت چشمگیری دارد.

کاظمی آموزش علمی و حرفه‌ای موسیقی را اولویت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: با کسانی که بدون داشتن توانایی علمی و سابقه حرفه‌ای تنها برای  درآمدزایی به آموزش موسیقی در سطح شهرستان اقدام می‌کنند برخورد و از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

در پایان این مراسم با اهداء لوح تقدیرو هدایای از علی مومن درویشی و جمشید تیرزه پیشکسوتان موسیقی سنتی تجلیل شد.

انتهاي پيام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک