آخرین اخبار

15. تير 1401 - 8:34   |   کد مطلب: 10702

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه ؛ امام جمعه دهدشت در سفر رییس مجلس شورای اسلامی به شهرستان کهگیلویه، صدای مردم مظلوم این شهرستان بود و مطالبه مردم این دیار را به سمع «دکتر محمد باقر قالیباف» رساند و خواستار احداث سد ابریز و پمپاژ آب رود سمه جهت شکوفایی اقتصادی این مناطق شد .

 

امام جمعه دهدشت دراین نشست گفت:امروز به کهگیلویه ای تشریف اوردید که سرزمین گنج و رنج است.

 

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر با بیان اینکه حدود ده درصد اب کشور از استان کهگیلویه و بویراحمد سرچشمه می گیرد افزود: سه سد مهم چم شیر،مارون و کوثر، در استان است که آب از سد کوثر در ۲۰کیلومتری دهدشت تا ۸۰۰ کیلومتری بندر لنگه میرود اما روستاهای کنار این سد اب ندارند.

 

وی تصریح کرد: سد مارون یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب سرچشمه می گیرد و یک میلیارد و ۱۹۵ میلیون متر مکعب اب جهت کشاورزی برداشت می شود.

 

وحدانی فر  ابراز کرد: وقتی میگوییم ابریز یعنی برکه ۱۳۵ میلیون متر مکعبی ایجاد شود و بجای اینکه مردم و جوانان برای کارگری به عسلویه با مشکلات خاصی روبرو شوند همین آب را برای کشاورزی محیا کنند تا مشکلات عدیده ایجاد نشود.

 

وی با تاکید بر پمپاژ آب رودخانه سمه برای مناطق دیشموک عنوان کرد: با دستور پمپاژ رود سمه اقتصاد دیشموک بلکه مسیله اقتصاد کهگیلویه حل میشود.

 

خطیب نماز جمعه دهدشت مسئله آب و خاک کهگیلویه را یاداور شد و خاطر نشان کرد: مصداق بارز و واقعی این مسئله، آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم وجود همین سه سد در استان است که اجازه برداشت نداریم.

 

وی با درخواست از رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:به مردمی که از صبح به هنگام طلوع آفتاب در گرما ایستاده اند سد ابریز و پمپاژ رود سمه را قول بدهید.

 

وی تصریح کرد: حل این مسایل است که اقتصاد را شکوفاو مشکلات مردم را حل می کند.

 

وحدانی فر یکی از فرصت های کریدور پاتاوه _دهدشت را صادرات صیفی جات منطقه کمتر از ۴۸ ساعت به کشورهای حوزه خلیج فارس عنوان کرد.

 

خطیب نماز جمعه دهدشت با اشاره به انتظارمردم برای ورود رییس مجلس به کهگیلویه گفت:توقع داریم که به این ظرفیت بسیار خوبی که وجود دارد توجه داشته باشید چرا که همه هم و غم این مردم اب و کشاورزی است، ابی که داریم و اجازه برداشت نداریم.

 

وحدانی فر رعایت نکردن پیوست های فرهنگی در پروژه ها را متذکر شد و گفت :پیوست های فرهنگی ایجاد نمی شود و توقع داریم که پتروشیمی ها مسایل فرهنگی، اجتماعی و پیوست ها را مهم بشمارد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک