آخرین اخبار

23. خرداد 1401 - 23:41   |   کد مطلب: 10654
تعزیرات حکومتی ۳ واحدصنفی در دهدشت را به علت گرانفروشی و کم فروشی پلمپ کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ رییس تعزیرات حکومتی کهگیلویه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در راستای کنترل قیمت ها و مبارزه با تخلفات صنفی از ابتدای سال تا کنون ۸۰۰ پرونده از سوی دستگاه های ضابط به تعزیرات حکومتی شهرستان ارجاع شد.

 

علمدار بازرگان افزود: در این خصوص سه واحد صنفی به دلیل کم فروشی و گرانفروشی برای تکرار تخلفات توسط تعزیرات حکومتی به نصب پارچه و پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.

 

وی با اشاره به اینکه ۲ واحد صنفی به دلیل گران‌فروشی و یک واحدبه دلیل کم فروشی به نصب پارچه نوشته محکوم شدند افزود: واحد صنفی شامل نانوایی به دلیل کم فروشی در وزن چانه و اغذیه فروشی و میوه فروشی به دلیل گرانفروشی به نصب پارچه نوشته و نیز یک میوه فروشی علاوه بر نصب پارچه نوشته طی هماهنگی با دادستان محترم تا اطلاع ثانوی پلمپ شد.

 

 

بازرگان ادامه داد: شهروندان در صورت شکایت خود از وزن چانه و کم فروشی ،گرانفروشی،عدم درج قیمت و دیگر تخلفات صنفی می‌توانند مراتب را با تعزیرات حکومتی،جهاد کشاورزی، بازرسی اصناف و بازرسی صنعت و معدن مطرح کنند.

 

 

وی خاطرنشان کرد : به اصناف تذکر می دهیم نسبت به نصب نرخنامه و درج قیمت بر روی کالا های خود اقدام نمایند تا اعتبار خود را زیر سوال نبرند،تا در صورت عدم این امر منجر به نصب پارچه نوشته و پلمپ واحد صنفی، تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع قضایی نشود.

 

 

بازگان خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار و اختفای کالا، عرضه خارج از شبکه کالا، تقلب، عدم درج قیمت و خودداری از عرضه کالا و... این موارد را به سازمان تعزیرات گزارش داده و سازمان تعزیرات نیز قانونا صلاحیت پیگیری آن‌ها را دارد.

 

وی در پایان گفت: شهروندان برای ثبت شکایات می‌توانند هرگونه تخلف را به سامانه www.t۱۳۵.ir یا شماره گویای ۱۳۵ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ اطلاع‌ دهند.

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک