آخرین اخبار

23. آذر 1395 - 16:13   |   کد مطلب: 7133
تعداد کمی مدارس غیر دولتی وجود دارد و ترافیک زیاد جمعیت در موقع ثبت نام در مدارس دولتی وجود دارد،نشان دهنده این است که مردم توان پرداخت هزینه دانش آموزان خود در مدارس غیر دولتی را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،  دانش آموزان مقطع ابتدایی در کهگیلویه از سوی مدیران مدارس مجبور به خرید یک بسته کاغذ A4شدند که با توجه به سطح معیشتی مردم این شهرستان که اکثرا در وضعیت نامطلوب قرار دارند باعث شده تا اولیا دانش آموزان در مضیقه قرار گیرند.

 از آنجا که بیشتر مدارس کهگیلویه دولتی هستند و تعداد کمی مدارس غیر دولتی وجود دارد و ترافیک زیاد جمعیت در موقع ثبت نام در مدارس دولتی وجود دارد،نشان دهنده این است که مردم توان پرداخت هزینه دانش آموزان خود در مدارس غیر دولتی را ندارد.

در این چند سال اخیر شاهد طرحی بنام کمک به مدارس بودیم که از سوی وزارت آوزش و پرورش در مدارس دولتی راه افتاد که مردم هم به توان خود در این طرح شرکت و کمک های خود را به مدارس با دادن فیش هایی که از سوی مدارس به دانش آموزان داده می شد ، پرداخت می کردند.

از آنجا که به گفته رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه بحث کمک به مدارس باید در نشست با اولیا دانش آموزان باید مقدار پول کمک به مدرسه با نظر اولیاتعیین شود و مصوب شود اما انگار در بعضی از مدارس به این شکل نبوده و حتی هر دانش باید ماژیک خریده و برای کمک به مدرسه بیاورد و اگر قرار باشد هر در هر مدرسه هر دانش آموز یک ماژیک به همراه یک بسته کاغذ A4 باخودبه مدرسه بیاورد.

 

قطعا این مدرسه می تواند برای سال بعد ذخیره داشته باشدو تنها کسی که این بین متضرر می شود اولیا دانش آموزان در این شهرستان محروم هستن که بیشتر این قشر کارگر هستند و باید بخش زیادی از عرق ریختن خود را برای تهیه کاغذ و ماژیک مدارس جهت تهیه اوراق مصرفی در مدارس، بریزد که با توجه به رکود اقتصادی جامعه، اولیا محترم نمی دانند بفکر خرج یومیه خانواده و پوشاک دانش آموزان باشند یا اینکه کم و کسری بودجه های مدارس دولتی را بگیرند.

حال چند وقتی است که نماینده محترم شهرستان های کهگیلویه با تلاش فراوان و دعوت خیرین مدرسه ساز در نقاط محروم در شهرستان اقدام ب نصب چند مدرسه پیش ساخته کردند که باعث شدتا بخشی زیادی از نونهالان این مناطق محروم از تحصیل باز نماند اما ای کاش این صدا به نماینده محترم برسد که ما در درون بخش مرکزی کهگیلویه مدارس ما در تهیه اوراق مصرفی و حتی ماژیک نا توان هستند و اگر می شود با دعوت خیرین مدرسه ساز و با عرض پوزش از مقام شامخ آنها درخواست کنند که بجای مدارس پیش ساخته یک محموله کاغذ A4 برای مدارس ما بیاورند.

 

*چند سوال از رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه*
آیا مدارس در کهگیلویه نمی توانند اوراق مصرفی خود را تهیه کنند؟ و شاخص آموزش و پرورش برای اختصاص سرانه چیست؟
آیا به اندازه ای که بحث کمک به مدرسه از سوی مدیران مدارس پیگیری می شود، به همان به کیفیت آوزشی فکر می شود؟
کمک دواطلبانه به مدارس امری پسندیده در آئین ماست اما در فشار قرار گرفتن اولیا دانش آموزان چه ارزشی دارد؟
جواب جیب خالی پدران کارگری که در تهیه اقلام کمکی به مدارس برای فرزندشان تهیه می کنند، چه کسی می دهد؟

انتهای پیام:/خبر: مجتبی خوش رفتار

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک