آخرین اخبار

5. اسفند 1400 - 7:53   |   کد مطلب: 10350
کارشناس امنیت و هک گفت: طرح صیانت فضای مجازی کشور را از ولنگاری نجات می دهد، در این طرح قرار نیست هیچ پلتفرم و یا پیام‌رسانی مسدود شود و خبری از فیلترینگ نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ مجید کلانتری کارشناس امنیت، هک و برنامه نویس در خصوص طرح صیانت از کاربران فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات گفت: یک مفهوم خیلی مهمی هست که تمام کشورهای توسعه یافته و کشورهای غربی این طرح را در کشورهای خود دنبال می کنند.

 

وی با اشاره به بحث شبکه ملی اطلاعات، افزود: در این طرح کشورها تمام زیر ساخت های سایبری، رسانه ای و مجازی را بر پایه تکنولوژی داخلی خود پیاده می کنند.

 

 

 

مدیر مرکز پژوهش ، امداد و کلینیک مشاوره امنیت سایبری ثاقب تصریح کرد: در حالت عادی وقتی شما می خواهید ارتباطی برقرار کنید در یک بستری اینترنت بدون توزیع شبکه ملی اطلاعات تمام ترافیک کشورشما به یک کشور دوم و سومی دارد هدایت می شود و این اطلاعات در داخل آن کشورها رفته و بعد برمی گردد و با اینترنت ملی، تمام اطلاعات کشورها بر پایه تجهیزات خود در داخل مرزهای خودشان ذخیره می شود.

 

 

 

کلانتری اذعان داشت: مثلا وقتی مردم در سایتی ثبت نام کنند، اگر شبکه ملی اطلاعات نباشد تمام داده ها و اطلاعات آنها در کشور دیگری روی دستگاهای آنها هدایت شده بعد به داخل بر می گردد و این کار اصلا به صلاح هیچ کشوری نیست.

 

 

 

وی بیان داشت: تمام کشورهای توسعه یافته مثل هلند، امریکا، انگلیس، فراسنه، روسیه و چین که خود ۹۰ درصد این پروژه را پیش برده است تمام بستر اینترنت و بستر شبکه خودشان ملی است، یعنی بر پایه تجهیزات خودشان سوار هستند.

 

 

 

این کارشناس برنامه نویس گفت: حال طرح صیانت به این معنی نیست که اینترنت و تمام پلتفرم ها قطع خواهند شد چرا که بسیاری از شغل های کشور در بستر اینترنت به فعالیت مشغولند و به خانواده ها نان می رساند و مشاغل آنها از اینترنت تامین می شود.

 

 

 

کلانتری افزود: در یک کلام طرح صیانت می آید می گوید من به عنوان یک کشور در حوزه اینترنت می خواهم فضای سایبری کشورم را ساماندهی کنم.

 

 

 

وی تصریح کرد: هیچ کشوری در دنیا به شبکه های اجتماعی اجازه نمی دهد که آنها بدون حساب و کتاب در کشورشان جولان دهند و هر سیاستی را که می خواهند اجرا کرده و هر مبنای فکری را پیاده کنند.

 

 

 

کارشناس امنیت و هک ادامه داد: در خود آمریکا هیچ پلتفرم خارجی در این کشور اجازه فعالیت ندارد.

 

 

 

کلانتری بیان داشت: با طرح صیانت تمام مشاغل اینترنتی سازماندهی و سروسامان پیدا می کند و جلوی سایت های فیشینک و کلاهبرداری ها گرفته می شود.

 

 

 

وی عنوان کرد: اولین هدف طرح صیانت احترام به حقوق کاربران و کسانی است که از سایت ها و نرم افزارها خدمات می گیرند.

 

 

 

کارشناس هک و امنیت با اشاره به اینکه رسانه های معاند با هیاهو و تبلیغ فیلترینگ و قطع اینترنت دارند فکر مردم را بهم می‌ریزند، اظهار داشت: متاسفانه ۸۰ درصد مردم کشور ما از عدم سواد رسانه ای کافی برخوراد هستند و هر چیزی که دشمن هر رسانه ای با هر سیاستی که به انها اطلاعات دهد بدون تحقیق باور می کنند.

 

 

 

کلانتری گفت: کسانی که حتی نمی توانند ایمیل بسازند از الف بای کامپیوتر چیزی بلند نیستند می آید در مورد طرح صیانت نظر می دهد که اینترنت ما قرار هست قطع شود و موجب تشویش افکار عمومی جامعه می شوند.

 

 

 

وی افزود: اصلا قرار نیست چنین اتفاقی در کشور رخ دهد و اینترنتی قطع شده و یا نرم افزاری از دسترس خارج شود، با طرح صیانت فقط سازمان فضای سایبری و فضای مجازی کشور سروسامان پیدا می کند.

 

 

 

کلانتری تصریح کرد: تمام پلتفرم های فضای مجازی اگر قرار باشد که در داخل کشور ما فعالیت کنند حتما باید تحت قانون کشور ما باشند و به فعالیت خودشان کما فی سابق ادامه می دهند.

 

 

 

وی ادامه داد: چه قوانینی از این زیباتر که شما فضای مجازی کشور خود را از این ولنگاری و استیصال نجات دهید و ساماندهی کنید؟

 

 

 

کلانتری عنوان کرد: اصل و مبنای طرح صیانت بر همین مسایل بیان شده است که تمام بی نظمی هایی که فضای مجازی کشور را نازیبا کرده است سامان بخشد و حقوق کاربران فضای مجازی تامین شده و از جولان پلتفرم های خارجی با هر سیاست فکری در داخل کشور جلوگیری شود چرا که اثار مخرب عدم ساماندهی این نرم افزارها را در جامعه شاهد هستیم و طرح صیانت از این بداخلاقی ها و ناهنجاری ها جلوگیری می کند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک