آخرین اخبار

18. بهمن 1401 - 21:38   |   کد مطلب: 11050
منزل به منزل با راهیان نور دانش آموزی دختر کهگیلویه وبویراحمد؛
یادمان علقمه تداعی کننده بوی پیراهن یوسف+عکس و کلیپ
کاروان راهیان نور دختران کهگیلویه و بویراحمدی میهمان شهدای کربلای ۴ در یادمان علقمه شد.

اردوی راهیان نور یک اردوی معرفتی، تاریخی و حماسی است که بخشی از تاریخ رشادت‌ها، ازخودگذشتگی‌های رزمندگان کشورمان را در ۸ سال جنگ تحملی برای بازدیدکنندگان به تصویر می‌کشد.

 

 

 

چند سالی است یادمان شهدای غواص ، علقمه که در عملیات کربلای ۴ به شهادت رسیدند به برنامه راهیان نور دانش‌آموزی استان اضافه‌شده است.

 

 

 

یادمان شهدای غواص در خرمشهر بانام علقمه شناخته‌شده است در نقطه صفر مرزی با کشور عراق این روزها با حضور جوانان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب کاروان‌های راهیان نور حال و هوای عرفانی به خود گرفته است.

 

 

 

حجت‌الاسلام رضوی جو راوی دفاع مقدس در یادمان علقمه قدمگاه شهدای غواص که یادآور عملیات کربلای ۴ در سوم دی سال ۱۳۶۵ است برای دانش‌آموزان به روایتگری پرداخت.

 

 

 

رضوی‌جو به یاد شهدای غواص با روایت بوی پیراهن یوسف یاد شهدا و رزمندگانی که دل به آب زدند و از دلتنگی‌های مادران، پدران و فرزندانی گفت که هنوز چشم‌انتظار نشانه و خبری از بازگشت عزیزان خود از دل این آب خروشان هستند.

 

 

 

 

---

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید در گفتگو با صبح زاگرس با اشاره به اینکه اردوی فرهنگی راهیان نور دانش آموزی استان از ابتدای بهمن ماه آغاز و تا ۱۵ اسفند ادامه دارد گفت: این برنامه معنوی قرار بود از مهرماه تا آبان ماه اغاز شود ولی به علت اغتشاشات و بعد هم در دی‌ماه با مقارن شدن با امتحانات دانش‌آموزان تا امروز به تعویق افتاد.

 

 

 

سعادت صالحی نیا افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته بیش از هزار و ۲۰۰ دانش آموز دختر به نیابت از همه دانش‌آموزانی که علاقمند به حضور در این مناطق بودند شرکت پیدا کنند.

 

 

 

وی تصریح کرد: مرحله اول کاروان راهیان نور ویژه دختران دانش‌آموز کهگیلویه وبویراحمد با ۶۰۰ دانش اموز امروز به پایان رسید.

 

 

 

 صالحی نیا ادامه داد: دانش‌آموزان از یادمان‌های مختلفی بازدید همچنین در این اردو برنامه های فرهنگی و هنری با موضوع ایثار و شهادت ، چگونگی آزادسازی خرمشهر و جانفشانی مدافعان حرم نیز برای شرکت ‌کنندگان اجرا شد که با استقبال کم نظیر آنها همراه بود.

 

 

 

  

 

وی یکی از اهداف اردوی راهیان نور دانش آموزی را آشنایی دانش آموزان با مناطق جنگی و عملیاتی اعلام و خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان و آشنایی آنان با ایثارگریها و دلاوریهای رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس از دیگر اهداف برگزاری این اردوهای راهیان نور دانش آموزی است.

 

 

 

این مسئول گفت: هدف دیگری که ما در برگزاری راهیان نور دانش‌آموزی دنبال آن هستیم پیدا کردن الگوها و قهرمانان واقعی زندگی خودشان است. قهرمانانی همچون شهید چمران و دیگر شهیدان کشور عزیزمان ایران که رفتند و با نثار کردن جان خود در راه ارمان ها و اهداف انقلاب اسلام تقدیم کردند.

 

 

 

 

 

صالحی نیا افزود: خودباوری، دفاع مقدس و ابتکارات رزمندگان در آن دوران، دوست‌ و دشمن‌شناسی، ولایت‌محوری، امید و روشنگری و معرفی الگو و نشاط و معنویت از مهم‌ترین موضوعی است که باید برای دانش‌آموزان تبیین شود.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک