آخرین اخبار

8. مرداد 1396 - 2:16   |   کد مطلب: 8193
در خصوص مشكلات پايانه مسافربري دهدشت بايد عرض كنم كه شهرداري حمايتي نمي كند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، با توجه به خواسته مردم شهر دهدشت مبنی بر بررسی مشکلات ترمینال مسافربری دهدشت؛ خبرنگار ما به این ترمینال رفت تا از نزدیک وضعیت این ترمینال را بررسی کند.

 

حمل و نقل و پایانه های مسافربری به عنوان یکی از اساسی ترین نیازهای بشر امروز قسمت عمده ای از سیاست ها و برنامه ها را به خود اختصاص داده است.

در این بین حمل و نقل کالا و مسافر به عنوان زیربنائی ترین شاخص در حمل نقل محسوب می شود که تاثیر زیادی بر سایربخش های اقتصادی واجتماعی دارد.

به دلیل افزایش حجم تردد و جمعیت در شهرها و در نتیجه گستردگی آنها شرایط سنتی حاکم بر استقرار این عملکرد با مشکلات زیادتوام گردیده است.

 انتقاد شديد شهروندان از وضع نامناسب ترمينال دهدشت ما را بران داشت تا به سراغ راننده هاي خودروهاي ويژه" برويم و وضعيت را جويا شويم.

 

رحيم وارسته يكي از راننده هاي پايانه مسافربري خط دهدشت-ياسوج با بيان اينكه، 5 صبح تا سه بعد از ظهر در اين پايانه به دليل نبود مسافر، الاف هستم، اظهار كرد: به علت بي سروساماني اين پايانه مسافربري و اينكه خودروهاي شخصي مسافران را سوار می کنند و در بسياري از روزها مسافري نیست که ما سوار کنیم.

وي افزود: بارها به نيروي انتظامي و حتي راهنمايي و رانندگي مراجعه و شاكي شديم ولي فايده اي نداشت.

وارسته تصريح كرد: يكي از معضلات اساسي اين پايانه مسافربري وجود بحث قومي و قبيله اي مي باشد.

يكي ديگر از رانندگان پايانه مسافربري شهر دهدشت اظهار كرد: تمام پايانه هاي حل و نقل مسافربري كشور داراي حراست، نظم و قانون ورود و خروج و سروسامان  داده شده است و هيچ راننده ي شخصي حق دخالت در حوزه ي كاري راننده هاي وي‍ژه را ندارد.

محمود جمال نژاد بيان كرد: خط و نشان كشيدن برخي راننده هاي شخصي براي راننده هاي خودروي هاي ويژه اين خط مسافربري، مشكلات زيادي را براي ما ايجاد مي كند.

وي، نبود جايگاه استراحت براي راننده ها را از عمده مشكلات حوزه كاري خود عنوان و گفت: نظم و انظباطي در اين ترمينال مسافربري وجود ندارد.

 

جمال نژاد اذعان كرد: هر مسئولي كه در اين خصوص مسئوليت دارد؛ بايد اقدامي كند و مشكلات را رفع كند.

وي تشريح كرد: به دليل بي سروساماني و نبود نظم در پايانه هاي دهدشت - ياسوج صبح تا شب بايد با بدبختي، التماس و حتي درگيري با راننده  ي خودورهاي شخصي شده تا خودرو خود را از مسافر تكميل كنيم.

جمال نژاد با بيان اينكه، حتي سرويس بهداشتي در اين ترمينال هم ساماني ندارد، گفت: اصلاً در اين پايانه ي مسافربري وضع مناسبي نمي‌بينيم.

در ادامه آقاي عزيزي مديرعامل شركت مسافربري دهدشت گفت:‌ در خصوص مشكلات اين پايانه بايد عرض كنم كه شهرداري حمايتي نمي كند.

وي افزود:‌ باوجود اينكه تاكنون در پرداخت عوارض كوتاهي نداشته و هميشه به وقت آان‌ها را پرداخت كرده ولي هيچ گونه خدماتي دريافت نكرديم.

عزيزي بيان كرد: اين ترمينال هيچ گونه وسيله سردكننده بلكه حتي يك آبسردكن درست حسابي هم ندارد.

وي با بيان اينكه، اين پايانه حتي از خودپرداز هم محروم است، گفت: حقيقتا در اين جايگاه اصلا مديرتي وجود ندارد.

عزيزي با اشاره به اينكه، ما بايد امنيت داشته باشيم تا كار كنيم، گفت: اصلا امنيت كاري در اين مكان نيست.

وي گفت: برخي مواقع افرادي با چماق و چاقو امنيت اين جايگاه را مختل مي كند و علت اين است كه كسي نسيت، با آنها برخورد كند.

عزيزي تصريح كرد:‌ باوجود اينكه ما با راهنمايي رانندگي قرارداد داريم، ولي اصلا با ما همكاري ندارند.

 

وي گفت: پيمانكار اين جايگاه حداقل بايد امنيت را برقرار و خدمات ارائه دهد تا ما بتواينم به درستي براي مسافران خدمات رساني كنيم.

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک