آخرین اخبار

23. دى 1395 - 1:51   |   کد مطلب: 7368
بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه در اقدامی تحسین برانگیز گل لبخند را بر چهره کودکان محروم روستای سرگچ نشاندند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه در اقدامی تحسین برانگیز گل لبخند را بر چهره کودکان محروم روستای سرگچ نشاندند.

امروز جمعی از بسیجیان پایگاه امام خمینی بسیج دهدشت، بسیجیان دیشموک و ستوان دوم پاسدار اسماعیل معززی فرمانده حوزه بسیج دیشموک، سروان سروش نژاد از حوزه حضرت رسول(ص) دهدشت، همگی از ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کهگیلویه به مناطق محروم روستای سرگچ عزیمت کرده و با اهداء کمک هایی از جمله پوشاک، لوازم التحریرو شوینده های تاید و شامپو و .... تلاش کردند تا گوشه ای از محرومیت این مردم را از چهره آنها، رفع کنند.

در ابتدای این سفر مردم در مسیر  را مساعدت کردند.

در ادامه مسیر به گلزار تنها شهید روستا رسیده و در کنار آن علاوه بر کمک به مردم محروم آن منطقه، نماز ظهر و عصر را در آنجا به جماعت اقامه کردند.

با کودکان به گفتگو پرداخته، درددل آنها را شنیده و فقر  از جنس کودکان را لمس کردند.

 

در کنار گلزار شهید پرچی" تنها شهیدروستای سرگچ کودکانی بوده که با دریافت لوازم التحریر و البسه‌ای، از خوشحالی به خود می‌بالیدند.

بر سر گلزار شهید پرچی تنها شهید روستای سرگچ حضور یافته و با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهید، ادای احترام کردند.

 به گزارش کهگیلویه، رسیدگی به مستمندان و فقیران ، عملی  ارزشی اخلاقی و معنوی است که به حکم فطرت انسان ، بسیار والا و ارزشمند است و تقریبا به طور یکنواختی در همه  ادیان الهی و آسمانی ، رسیدگی به مستمندان و رعایت حال آنها از ضروریت های اعمال انسان محسوب می شود.

 

کودکی همان دنیای آبی رنگ از جنس صداقت، پاکی و سادگی است، همان دنیای آرزوهای متنوع و جذاب؛ آرزوی داشتن دوچرخه، آرزوی بزرگ شدن، آرزوی معلم و دکتر شدن، آرزوهایی که با گذر زمان بزرگ و بزرگ تر می شوند و مرزهای واقعیت را فتح می کنند.

 

دنیای کودکان زیباست فقط باید بفهمیم که قشنگترین لحظه آنها زمانی است که بزرگترها با علاقه, هدیه ای از سر محبت به آنها بدهند و پای حرف های شیرین کودکانه آنها بنشینند تا شاید اندکی غبار محرومیت از چهره آنها بزدایند.

 

محرومیت زدایی به همت بسیجیانی که رفع محرومیت با تلاش شبانه روزی و خدمت بی منت، از مهمترین برنامه هایشان است.

 

بسیجیان با این کار خداپسندانه خود، نیاز مناطق محروم را تا حدودی برآورده  کرده ولی دغدغه اساسی این مردم فراتر از اینها است.

کودکانی از روستای سرگچ که با دریافت البسه و لوازم التحریر از دست پاسداران و بسیجیان شاد و مسرور شده و از این کار بسیار رضایت داشتند.

 

امیدواریم این گل لبخند که به معنای حقیقی بر لبان کودکان روستاهای محروم نشست با اقدامات مشابه فرهنگی  با مشارکت مسئولان نیز در سطح مناطق محروم ادامه پیدا کند

 

هر چند توسط مسئولان خدوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در این منطقه محروم و صعب العبور روستای سرگچ خدماتی ارائه شد، لذا می طلبد برای رفع معضلات فراوان مردم این منطقه تدابیری اندیشیده شود و در اسرع وقت مردم از این بن بست فلاکت بار رها پیدا کنند.

 

روستای سرگچ تقریباً در فاصله30کیلومتری شهر دیشموک واقع شده و قریب 70خانوار در آنجا سکونت دارد.

گزارش و عکس از وحید آهنگ

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک