آخرین اخبار

29. دى 1394 - 11:24   |   کد مطلب: 4560
با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی:
بخشش قاتل پس از 10 سال در یاسوج + تصاویر
پس از گذشت 10 سال کدورت و جدایی بوجود آمده بین دو خانواده از یک طایفه بزرگ در شهرستان بویراحمد که بواسطه یک قتل ایجاد شده بودبا حضور علما، ریش سفیدان، مسئولان استانی و شهرستانی و نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد رفع شد.

به گزارش کهگیلویه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس  پس از گذشت 10 سال از اتفاق ناگوار قتل در یکی از طایفه های بزرگ بویراحمد خانواده مقتول با وساطت ریش سفیدان، روحانیون، علما، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد، فرمانداران گذشته و فعلی بویراحمد، مسئولان و مدیران کل از "حق قانونی" خود "گذشت" کردند و به "عفو" که در قرآن کریم نیز به آن سفارش شده است عمل کردند.

 

 امام جمعه موقت شهر یاسوج در ابتدای  این آیین  ضمن تبریک میلاد امام یازدهم شیعیان امام حسن عسکری (ع)  از حضور همه مسئولان، ریش سفیدان بویژه حضرت آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد و حضار تشکر کردند.

 

حجت الاسلام سید امان الله حسینی صدر در این مراسم اظهار کرد: حضرت آیت الله ملک حسینی با وجود مشغله زیاد بدلیل علاقه به صلح و دوستی بین مردم، حل و فصل امور مردم و اهتمام ورزیدن به همه مسایل مربوط به مردم فهیم وغیرتمند کهگیلویه و بویراحمد با توجه به حکمی که از سوی امام مسلمین دارند در این جلسه حضور پیدا کردند که سخنران اصلی این مراسم بزرگ گذشت از مقتول هستند.

 

حسینی صدر هدف از تشکیل این جلسه را رفع اختلاف و کدورت بین دو خانواده بزرگ یک طایفه در شهرستان بویراحمد دانست که در سال 1384 درمنطقه روستایی جلیل از توابع شهرستان بویراحمد رخ داده بود.

 

وی با بیان برخی روایات و بیان اهمیت اصلاح بین مردم گفت: مردم با شرافت و کرامت جلیل همیشه روحانی داشته اند که شخصیت های برجسته و کم نظیری بوده اند به گونه ای که تمام عمر خود را به اصلاح امور مردم پرداختند و نامشان در حوزه علمیه و این استان برای همیشه به یادگار خواهد ماند.

 

امام جمعه موقت یاسوج به نقش بی بدیل ایل و طایفه جلیل در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: طایفه بزرگ جلیل حدود 100 شهید در دفاع مقدس به این نظام و انقلاب اسلامی هدیه کردند.

 

حسینی صدر در پایان از همه بزرگان، ریش سفیدان، مسئولان استانی و شهرستانی، فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، فرماندهان نیروی انتظامی، علمای حوزه های علمیه، ائمه جمعه حاضر در جلسه و خانواده های قلندری، همت پور، مسعودی و بابایی از طایفه جلیل تشکر و قدردانی کرد.

 

در این جلسه و هم نشینی خانواده الوند نسب(خانواده مقتول) وخانواده عسکری(خانواده قاتل) که از یک طایفه و اهل یک منطقه هستند و هم از نظر سببی و هم نسبی با هم پیوند خانوادگی داشته اند بعد از گذشته یک دهه کنار هم نشستند و با این عمل اخلاقی، انسانی نمونه و الگویی را برای همه بشریت برجای گذاشتند.

 

براثر درگیری بین یک طایفه در یکی از روستا های جلیل شهرستان بویراحمد در سال 84 یک نفر به قتل رسید که از آن موقع تاکنون بین این دو خانواده کدورت و اختلاف وجود داشت تا اینکه عصر دیروز در آیینی با حضور جمعی از بزرگان و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد قاتل از سوی خانواده مقتول بخشیده شد و میان این دو خانواده نیز صلح و دوستی برقرار شد.

حکم قصاص قاتل نیز صادر شده بود.

 

تصاویر آیین این صلح و گذشت را در زیر مشاهده کنید:

 

 

منبع:چهار فصل

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک