آخرین اخبار

5. دى 1394 - 12:14   |   کد مطلب: 4305
چند سالی است که جهاد کشاورزی کهگیلویه با دادن امتیاز فروش بذر به بخش خصوصی شرکت تولید بذر سادات به اصطلاح خصوصی سازی کرد اما تنها کسی که هم پول و زحمت ش هدر می رود کشاورز است.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، گندم مهمترین محصول استراتژیک در کشاورزی است که کاشت این محصول بدلیل نقش ویژه ای در تامین امنیت غذایی ،از اهمیت بالایی برخودار است  استقلال در تولید این محصول استراتژیک ، موفقیت بزرگی در توسعه بخش کشاورزی و اقتصاد ملی است.

 

دستیابی به اهداف و برنامه‌ریزی برای تولید پایدار محصولات کشاورزی بدون توجه به زیرساخت‌ها و توجه به تأمین نهاده‌ها امکان‌پذیر نیست و برای رسیدن به یک عملکرد مطلوب لازم است نهاده‌های کشاورزی از قبیل بذر، کود، سم و ماشین‌آلات با بهترین کیفیت و کمترین قیمت در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

 

باتوجه به اهمیت کشاورزی و شروع فصل کشت در استان همه در تکاپو هستند تا سالی پر برکت و با مدیریت صحیح از سوی دستگاه های مسئول به خصوص جهاد کشاورزی رقم بخورد.

 

در این میان تنها کسی که همیشه از نبود نظارت ها متضرر می شد کشاورزان هستند که فقط برای دولت ارقام تولید شان مهم است و گرنه حمایت چندانی از سوی دولت به کشاورزان نشده است تا برای این قشر زحمت کش جامعه که پایه ی اقتصاد مقاومتی هستند تلقین شود که سیاست دولت در حمایت از کشاورز مثال هندوانه به شرط چاقو است.

پایگاه خبری کهگیلویه

چند سالی است که جهاد کشاورزی کهگیلویه با دادن امتیاز فروش بذر به بخش خصوصی شرکت تولید بذر سادات به اصطلاح خصوصی سازی کرد اما تنها کسی که هم پول و زحمت ش هدر می رود کشاورز است.

 

 طی چند وقت اخیر و گزارش های رسیده مبنی بر اینکه بذر فروشی به کشاورزان شهرستان کهگیلویه که حواله ی خرید آن از طریق جهاد کشاورزی به کشاورزان داده می شود تا از شرکت های خصوصی خرید کنند، از کیفیت و درصد خالصی پائینی برخوردارند.

 

 در حالی که روی گونی های حاوی این بذر ها که از طف شرکت تولید بذرسادات در اختیار کشاورزان کهگیلویه قرار می گیرد اصلاعاتی از نوع بذر داده وبا نوشتن درصد خلوص ۹۸درصدی بذرها کشاورزان را مجاب به خرید می کند در صورتی که چنین خلوصی در بذرها وجود ندارد.

 

 اما این درست نیست و چنین چیزی وجود ندارد و این بذر باید بوسیله ی سم نگهداری شود و از وجود ناخالصی پاک باشد تا کشاورز بتواند محصول درجه اول بدست آورد.

پایگاه خبری کهگیلویه

که اینجا نظارت و بازرسی نهادمسئول یعنی جهاد کشاورزی را می طلبد که گویی در خواب زمستانی به سرمی برند و باز هم کشاورز صدمه می بیند و این شرکت ها هستند که سود می کنند.

 

بعد از اینکه بذر توسط کشاورزان کاشته می شود در هنگام فصل برداشت و فروش گندم به دولت چنان نظارتی بر نوع محصول و قیمت خرید تضمینی و درصد خلوص وجود دارد که گویی تازه یاد مسئولیتشان افتاده اند و باز کشاورز متضرر می شود.

گزارش و عکس: سید مجتبی خوش رفتار

دیدگاه‌ها

با سلام خدمت اقای خوش رفتار و مدیر سایت اقای اذربارگون، همین امسال معاون رئیس جهادکشاورزی اقای حجتی ب همراه رئیس جهادکشاورزی اقای گهرگانی در استان از تنها شرکتی ک در استان بازدید کردند شرکت تولید بذر سادات کهگیلویه بوده، و همچنین هنگام بوجاری گندم روزانه ۲کارشناس جهاد کشاورزی کهگیلویه در شرکت حضور دارند و همیچنین کارشناسانی از طرف تحقیقات گچساران هفتگی بررسی میکردند پس این خبرتون ک جهاد بررسی نمیکند رد شده، و راجع ب عکس میشه حتی ی گونی از شرکت تولید بذر سادات را کنار جو گذاشت و گفت این شرکت جو ب جای گندم میفروشد، و برای اثبات این خبر میتونین از حراست جهاد استان کارشناس برده و حضورأ در شرکت گونی های اماده فروش را بررسی کرد و اگر چنین چیزی مشاهده شد از مشاهدات در شرکت عکس گرفته و در سایت بگذارید

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک