آخرین اخبار

3. آذر 1394 - 19:18   |   کد مطلب: 3971
گفت و گوی ویژه پایگاه خبری کهگیلویه با بانوی کارآفرین بسیجی حوزه اقتصاد مقاومتی به مناسبت هفته بسیج
ظرافتی که "تیغه‌ی اره" به چوب می‌بخشد/خلق آثار هنری توسط بانوی بسیجی خلاق دهدشتی+ تصاویر
بانوی بسیجیی دهدشتی با راه‌اندازی کارگاه کوچک معرق کاری نشان داده است ظرافت تیغه اره از قلم بهتر می نویسد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، اقتصاد مقاومتی یک از رویکردهای مورد تاکید مقاوم معظم رهبری است که شرایط امروز کشور به آن نیاز جدی دارد و بیشتر کارآفرینان و افراد جویای کار در شهرستان کهگیلویه با اجرای این طرحها علاوه بر اشتغالزایی افراد بیکار درآمد زیادی نیز در این راستا بدست می آورند.

 

اقتصاد مقاوتی در سالهای اخیر و با توجه به شرایط اقتصادی موجود به یک موضوع مهم برای اشتغالزایی و درآمدزایی برای خانواده ها تبدیل شده است.

 

امروزه در راستای اقتصاد مقاومتی بسیاری از کارآفرینان و افراد جویای کار با حمایت سپاه و بسیج سازندگی در ارایه تسهیلات به فعالیت و تولید در عرصه های اقتصاد مقاومتی روی آورده اند.

 

پروین پور صمد بانوی کار آفرین بسیجی شهرستان کهگیلویه که با دریافت تسهیلات لازم معرق کاری بر روی چوب را راه اندازی کرده است در گفتگو با پایگاه خبری کهگیلویه گفت: توجه به ترویج و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه به تقویت روحیه خودکفایی در روستاها کمک می کند نقش مهمی در درآمدزایی برای خانواده ها نیز دارد.

پایگاه خبری کهگیلویه

وی مهمترین عامل موفقیت خود را در حوزه خودکفایی، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج می داند.

 

این بانوی بسیجی بااشاره به اینکه قبلا در این رشته فعالیت داشته است افزود: دنبال فرصتی بودم که این هنر را در شهرم ایجاد و احیاء کنم ولی هزینه خرید مواد و وسایل اولیه کارگاه را نداشتم.

 

وی با بیان اینکه به بسیج سازندگی سپاه ناحیه کهگیلویه مراجعه و طرح خود را با مسئول این نهاد در میان گذاشته است گفت: طرحم با استقبال مسئول بسیج سازاندگی رو به رو شد  و توانستم با استفاده از وام اشتغالزایی این کارگاه را راه اندازی کنم.

پایگاه خبری کهگیلویهپایگاه خبری کهگیلویه

وی با اشاره به استقبال کارآموزان از این هنر گفت:خدا را شکر  می کنم که تا الان استقبال خوبی صورت گرفته است این افراد راه خودشان را پیدا کردند و به این نتیجه رسیده اند که می توانند با تکیه بر هنر و ذوقی که دارند یک تولید کننده موفق باشند. 

 

پورصمد صنایع دستی را معتبرین سند هویت تاریخی هر ملت دانست و با بیان این که کارهای هنری باعث می شود که هنر آن منطقه احیاء و از فراموشی جلوگیری شود افزود:بدون شک وجود و فعالیت صنایع دستی مثل قطره هایی هستند که اگر دست به دست هم بدهند می توانند نقش بسزایی در اقتصاد کشور بویژه در صادرات داشته باشند.

پایگاه خبری کهگیلویهپایگاه خبری کهگیلویه

بسیجی فعال کهگیلویه تصریح کرد: از همه جونان جویای کار دعوت می کنم که از فرصت هایی که هست استفاده کنند و فقط به فکر شغل های پشت میز نشینی نباشند و به کارهای هنری و تولیدی روی بیاوردند.

 

وی تاکید کرد: صنایع دستی یک ابزار خوب و جوابگو برای افرادی است که می خواهند سریع وارد بازار شوند و بدون شک هرکسی در هر کاری تلاش کند محال است که موفق نشود.

پایگاه خبری کهگیلویهپایگاه خبری کهگیلویهپایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، معرق چوب از دوربري و تلفيق چوب‌هاي مختلف درختان و بهره گيري از رنگ و بافت‌هاي متنوع آن براي اجراي نقوش و طرح‌ها بر سطح يک زمينه پديد مي‌آيد. 

گزارش و عکس: مجید آذربارگون

تصاویر تکمیلی: 
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک