آخرین اخبار

11. تير 1394 - 9:15   |   کد مطلب: 2255
استاندار کهکیلویه وبویراحمد با انتقاد از کیفیت نامناسب نان در استان گفت:در صورتی که نانوایی‌ها نیروی خوب و آموزش‌دیده استخدام کنند و ساعات کار و میزان سهمیه آرد خود را رعایت کنند، قیمت نان در استان علی‌رغم افزایش 30 درصدی سال گذشته باز هم افزایش خواهد یافت.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، سیدموسی خادمی در نشست شورای آرد و نان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از کیفیت نامناسب نان در استان گفت:متأسفانه کیفیت نان در استان رضایت بخش نیست.

 

نان دوباره گران می شود

وی در ادامه از افزایش قیمت نان در استان خبر داد و افزود: در صورتی که نانوایی‌ها نیروی خوب و آموزش‌دیده استخدام کنند، ساعات کار و میزان سهمیه آرد خود را رعایت کنند، قیمت نان در استان علی‌رغم افزایش 30 درصدی سال گذشته باز هم افزایش خواهد یافت.

 

استاندار خواستار تشکیل تیم نظارتی برای کنترل وضعیت نانوایی‌های در نحوه کیفیت و توزیع در استان شد و گفت: تیم تشکیلاتی متشکل از سازمان صنعت معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، بهداشت و درمان بر بهداشت و مسائل فنی و اقتصادی نانوایی‌ها باید نظارت داشته باشند تا بتوان با افزایش قیمت نان لااقل کیفت را به مردم ارائه داد.

 

نانوایی های متخلف تعطیل می شوند

خادمی در ادامه با بیان اینکه اگر بهداشت در نانوایی رعایت نشود فوراً باید بدون هیچ قید وشرطی تعطیل شوند، خاطر نشان کرد: وجود نانوایی‌ها و ایجاد اشتغال برای مردم مهم است، اما اگر نانوایی بهداشت را رعایت نکند و سلامت مردم در خطر باشد،باید طبق مقررات آن نانوایی تعطیل شود.

 

وی در ادامه  بر کنترل دقیق بر نانواها در استان تأکید کرد وگفت: انتظار می‌رود با نظارت و کنترل دقیق و بیشتر مسئولان اجرایی، شاهد افزایش کیفیت نان در سطح استان باشیم.

 

آموزش هدف اول مسئولان نانوایی های استان باشد

استانداربه آموزش کارگران نانوایی های استان در مراکز فنی اشاره کرد و بیان داشت: ظرف یک ماه آینده باید تمامی کارگران نانوایی‌ها از طریق فنی و حرفه‌ای آموزش لازم را ببینند و کارت آموزش دریافت کنند و اگر این کارها توسط متصدی نانوایی صورت نگرفت نانوایی متخلف تعطیل خواهند شد.

 

بیشتر دستگاه های پخت نان در استان غیر استاندارد است

خادمی با انتقاد از غیر استاندارد بودن دستگاه‌های پخت نان در استان گفت: اداره استاندارد کهگیلویه و بویراحمد موظف است ظرف یک ماه آینده کیفیت دستگاه‌های پخت نان در استان را بررسی کند و واحدی که با دستگاه‌های غیراستاندارد نان بی‌کیفیت تولید می‌کند تعطیل شوند.

 

وی با بیان اینکه دستگاه‌های نانوایی های استان باید به سمت تولید نان غیر لواش سوق داده شوند،ابراز کرد: به نانوایی‌هایی که نان به غیر از نان لواش تولید کنند یارانه پرداخت می‌شود.

 

تعداد نانوایی های مرکز استان دوباره بررسی شود

خادمی با بیان اینکه مقدار نیاز شهر یاسوج به واحدهای نانوایی باید مورد بررسی قرار گیرد، اظهار داشت:اگر در شهریاسوج نانوایی مازاد است  باید تعطیل و اگر نیاز به نانوایی است اضافه شود.

 

توزیع آرد در مناطق عشایری و روستایی رضایت بخش نیست

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عدم توزیع درست و مناسب آرد در مناطق روستایی و عشایری انتقاد کرد و گفت: اداره کل امور عشایر و اداره‌کل تعاون روستایی موظف به توزیع آرد در این مناطق هستند که اگر نمی‌توانند آرد مناطق روستایی و عشایری را به درستی توزیع کنند دستگاه دیگری این کار را انجام دهد.

 

توجه به پخت نان محلی از سوی مسئولان الزامی است

خادمی خواستار ایجاد مجتمع‌های نان محلی در سطح استان شد و بیان کرد: نان محلی به عنوان یکی از صنایع بومی استان باید با کیفیت بهتری در استان تولید شود که در الین زمینه ایجاد مجتمع های تخصصی این موضوع الزامی است.

 

منبع: بویرخبر،

انتهای پیام/ر/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک