آخرین اخبار

20. تير 1401 - 15:35   |   کد مطلب: 10726
سدمعبر یکی از مشکلات ادامه‌دار شهروندان دهدشتی بوده که تا کنون از طرف متولیان برخورد بازدارنده ای با عاملان نقض حقوق شهروندی صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه ؛ اگر در خیابان ها و معابر شهر دهدشت گذری کرده باشید هر روز شاهد تنگ‌تر شدن محل رفت و آمد شهروندان هستیم به گونه ای که اصناف دانسته به حریم پیاده‌رو تجاوز می‌کنند و شهروندان مجبور هستند برای عبور مرور از خیابان ها تردد کنند.

 

 

عابران پیاده باید با آرامش از معابر تردد کنند اما معابر این شهر محلی برای بساط کسبه و دست ‌فروشان شده، یا جای پارک خودروهای شخصی، تزیینات و تعمیرات خودرو ها و ... شده است.

 

 

سال هاست سهم عابران پیاده دهدشتی از کوچه و خیابان‌های این شهر روز به روز در حال آب رفتن است و تاکنون هیچ متولی برای باز کردن این گره اقدام مثمر ثمری انجام نداده است.

 

 

 

«براساس تبصره یک‌بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از فضای میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب، سکنی یا هر عنوان دیگری ممنوع بوده و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری کرده و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن توسط ماموران خود اقدام کند.»

 

 

اما در شهر دهدشت به وضوح خواهید دید که این قانون اجرایی نشده و پیاده‌روهای در تسخیر هر کس و هر چیزی جز عابر پیاده در آمده‌ و آنها باید برای عبور به خیابان ها پناه ببرند.

 

معضل سد معبر در پیاده‌روها به یک یا دو مورد بر نمی‌گردد و سالهاست همه جز شهروندان و عابران از معابر سود برده اند.

 

 

برخی از کسبه و بازاریان از معابر عمومی برای در معرض دید قرار دادن محصولاتشان، اقدام به تسخیر پیاده‌روها کرده که علاوه بر سد معبر مسیر تردد به حقوق دیگر شهروندان نیز تعدی می‌کنند.

 

 

با همه این تفاسیر شهروندان دهدشت بر این عقیده هستند که اگر روند سد معبر باز هم در بر همین پاشنه بچرخد و شهرداری مانع متخلفان نشود، شهر پیاده‌روهای خود را یکی پس از دیگری از دست می‌دهد و عرصه برای عابرانی که بخشی اعظمی از انها را کودکان، سالمندان و ... تشکیل می‌دهند تنگ‌تر خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک