آخرین اخبار

15. دى 1395 - 15:16   |   کد مطلب: 7336
معاون فرماندار کهگیلویه، میزان بدهی کشاورزان به بانک عامل کشاورزی را 120 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این وضعیت ضرورت تشکیل صندوق حمایت از بخش کشاورزی را شدت می‌بخشد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلو.یه،  جعفر گوهرگانی امروز در نشست راهکارهای حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان کهگیلویه، با بیان اینکه 51 درصد سهام صندوق سهم بهره‌برداران و 49 درصد نیز سهم دولت است گفت: تاسیس صندوق در افزایش تولید در بخش کشاورزی و بهبود اقتصاد شهرستان و همچنین ایجاد بارقه امیدی در رونق بخش کشاورزی و اشتغالزایی موثر است.

 

گوهرگانی بیان کرد: با اعطای تسهیلات ارزان قیمت به بهره‌برداران و اعضای صندوق، جلوی مهاجرت روستائیان به شهرها نیز گرفته می‌شود.

 

گوهرگانی،فلسفه وجودی صندوق را دراختیارقراردادن منابع مالی و ریالی برای تولیدکنندگان وهمچنین پشتیبانی از آنها در رونق دادن کشاورزی وجلوگیری از رکود بیان کرد.

.

وی با بیان اینکه ظرفیت تأسیس صندوق حمایت در شهرستان لنده وجود ندارد گفت: با تجمیع بهره‌برداران این شهرستان و کهگیلویه یک صندوق در دهدشت راه‌اندازی خواهد شد.

 

گوهرکانی تصریح کرد: با اعطای تسهیلات ارزان قیمت به بهره برداران و اعضای صندوق، جلوی مهاجرت روستائیان به شهرها نیز گرفته خواهد شد.

 

اسلام خسروی معاون فرماندار کهگیلویه هم در این نشست، اظهار کرد: 28 هزار بهره بردار بخش کشاورزی در کهگیلویه فعالیت دارند .

 

وی، با اشاره به 49هزار هکتار از اراضی قابل کشت شهرستان ، تصریح کرد: از این میزان پنج هزار و 200 به صورت آبی و مابقی دیم کشت می‌شود

.

معاون فرماندار کهگیلویه، با بیان اینکه سالانه 18 هزار تن گندم مازاد بر مصرف به فروش می‌رسد افزود: 12 شرکت خدمات مشاوره‌ای در بخش کشاورزی وجود دارد.

 

خسروی از راه اندازی 32 واحد مرغداری در شهرستان خبر داد و اذعان کرد: هشت واحد در قالب تعاونی اداره می‌شود.

.

وی افزود: از مجموع 17 طرح گاوداری صنعتی در این شهرستان تنها یک واحد فعال است و سه واحد از 32 طرح پرواربندی گوساله به فعالیت خود ادامه می‌دهند،هم چنین پنج واحد از مجموع 13 گاوداری نیمه صنعتی فعال است.

 

خسروی میزان بدهی کشاورزان به بانک عامل کشاورزی را 120 هزار میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: این وضعیت ضرورت تشکیل صندوق حمایت از بخش کشاورزی را شدت می‌بخشد.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک