آخرین اخبار

16. ارديبهشت 1401 - 11:27   |   کد مطلب: 10575
در پی خشکسالی های اخیر، متاسفانه شهرداری دهدشت در آبیاری فضاهای سبز هنوز چمن ها و درختان را به شیوه غرقابی آبیاری کرده و حجم بسیار زیادی از آب هدر می رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛

 در پی خشکسالی های اخیر و تنش های آبی که فصول گرم سال در استان کهگیلویه و بویراحمد و مناطق گرمسیری به وجود می آید، اما متاسفانه شهرداری دهدشت در آبیاری فضاهای سبز هنوز چمن ها و درختان را به شیوه غرقابی آبیاری کرده و حجم بسیار زیادی از آب با سرازیر شدن به خیابان ها و معابر هدر می رود.

 

ساکنان شهر دهدشت روزانه شاهد سرازیر شدن آب در بلوار این شهر به سمت خیابان ها  هستند  آبی که بی وقفه به جای آبیاری چمن ها، معابر را آبیاری کرده و موجب هدر این مایه حیاتی می شود.

---

روزانه با گشت و گذار در سطح دهدشت شاهد آبیاری خیابان های و معابر به جای فضای سبز هستم.فضای سبز بر اثر بی تدبیری مسئول مربوطه آنچنان پر از آب می شود که هر انسانی  را یاد شالیزارهای برنج می اندازد با این تفاوت که بوی هیچ برنجی به مشامت نمی رسد و فقط صدای اب است که زیر چرخ خودروی عبوری از خیابان‌ به گوش می رسد.

 

این در حالی است که سال گذشته در جلسه شورای آب کهگیلویه، رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده نیز با اشاره به اینکه ۲۰ حلقه چاه مورد استفاده فضای سبز شهرداری است، گفت: این چاه ها بدون مجوز بوده و برای این موارد باید چاره ای اندیشیده شود.

---

 در همین خصوص شهردار دهدشت در گفتگو با خبرنگار ما گفت: متاسفانه مسئول و کارگر مربوطه  آب را در بلوارها و چمن ها باز و رها کرده که این وضعیت به وجود می آید.

 

نکویی زاده افزود: از زمان تصدی شهرداری دهدشت با جلساتی که گرفته شده خواهان اصلاح این شیوه آبیاری شده و در اینده نزدیک با تدابیر اندیشیده شده از اتلاف و هدر رفت اب جلوگیری خواهد شد.

---

امید است باتوجه به وجود خشکسالی در سال اخیر و از آن جایی که در هنگام آبیاری بلوارهای شهر ، میزان بسیار زیادی از آب در سطح  معابر وخیابان سرازیر می شود شهرداری و شورای شهر به گفتار درمانی بسنده نکرده و  برای جلوگیری و هدر رفت این مایه حیاتی که از اب های زیرزمینی و به وسیله چاه ابیاری می شود چاره ای اساسی بیاندیشند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک