آخرین اخبار

5. اسفند 1400 - 8:08   |   کد مطلب: 10351
در سایه بی توجهی مسئولان؛
«بلادشاپور» دهدشت پاتوقی برای معتادان!
«بلادشاپور» بافت تاریخی شهر دهدشت در سایه بی توجهی مسئولان استانی و شهرستانی به محلی امن برای تجمع معتادان و استعمال مواد مخدر تبدیل شده است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ اثر تاریخی و باستانی چند هزار ساله «بلادشاپور» دهدشت متعلق به دوران ساسانی، این روزهای حال خوبی ندارد و به مکانی امن برای استعمال مواد مخدر و چرای دام تبدیل شده است که برای حفظ این اثر با ارزش و رونق گردشگری در این منطقه می‌طلبد مسئولان امر تدابیر بهتری اتخاذ کنند.

 

 

 

بافت تاریخی دهدشت بنایی متعلق به دوره ساسانی و ثبت شده به عنوان اثر ملی، که کاروان سرای آن در ردیف ثبت جهانی یونسکو قرار دارد، به جای بازدید گردشگران ، به مکانی امن برای درآمدزایی و استعمال انواع مواد مخدر تبدیل شده است.

 

 

 

خانه های قدیمی که درون بافت قرار دارد و محصور نبودن آن، عبور و مرور به راحتی و بدون هیچگونه محدودیت در آن صورت می گیرد و همین امر موجب شده است این بافت تاریخی به مکانی مناسب برای برای برخی ها تبدیل شده است.

 

 

 

وسایل برجای مانده از تزریقی مواد مخدر را به راحتی می توان در محوطه و اطراف بافت مشاهده کرد.

 

 

 

در یکی دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا که صنعت توریسم تعطیل شده که می طلبید مسئولان فکری اساسی برای جلوگیری از ورود افراد معتاد در این می کردند.

 

 

 

کارشناس میراث فرهنگی در این خصوص با اشاره به اینکه کارهای خوبی در بافت تاریخی دهدشت انجام شده است، گفت: مسجد چندهزار ساله مورک یا ابوذرغفاری در این شهر تاریخی بازسازی شده و هم اکنون در مناسب های مختلف و نیز نماز جماعت در آن برپا می شود.

 

 

 

پارسه افزود: با تمام کارهای صورت گرفته در این بافت اما آلوده به سرنگ بر جای مانده از تزریق معتادان است و احشام نیز در این بافت زیاد بوده و به راحتی در آن به چرا مشغولند.

 

 

 

فقط لازم است چند دقیقه وقت گذاشته شود و یک بازدید کوتاه میدانی در این بافت تاریخی انجام شود به وضوح مشاهده می شود افراد معتاد با وسایل استعمال در این مکان تاریخی در حال رفت آمد هستند که می طلبد مسیولان، متولیان و دادستان عمومی انقلاب این شهرستان به عنوان مدعی العموم یک بار برای همیشه در این موضوع ورود کنند و یک تصمصم عاجلی برای این مکان بگیرند که به یک معضل اساسی برای شهرستان تبدیل شده است.

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک