آخرین اخبار

25. تير 1401 - 15:07   |   کد مطلب: 10742

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه ؛ با آتش سوزی منطقه حفاظت شده خاییز با حضور مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد، مدیر منابع طبیعی استان، سرپرست فرمانداری کهگیلویه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه و مدیران دستگاه‌های شهرستان، نشست ستاد بحران در دهدشت برگزار شد.

 

 

 

 مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به اینکه عصر دیروز اتش در منطقه حفاظت شده خاییز زبانه کشید گفت: همه به محض اطلاع در منطقه حضور پیدا کردند و این اتفاق در شمال غربی سد مارون در مرز خورستان و کهگیلویه به وقوع پیوست.

 

 

 

 

 

جاویدبخت با اشاره به اینکه هموز عامل یا عاملان این اتفاق مشخص نیست افزود: اتش در همان ساعات اولیه در ۲ تا چهار ساعت اولیه خاموش شد اما با توجه به ورزش باد اتش مجدد شعله ور که و سطح بیشتری را درگیر کرد.

 

 

 

 

 

وی با اشاره به اینکه ارزیابی وضعیت در حال انجام است تصریح کرد: انتظاراتی است که در این مسائل منابع طبیعی ، محیط زیست و ... که به لحاظ امکانات و نیروی انسانی محدود هستند طبق ماده 47 بقیه دستگاه ها به کمک بیاییند.

 

 

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز با اشاره به اینکه محیط زیست و منابع طبیعی در این حوادث اصل کار هستند اما طبق قانون در بحران ها همه دستگاه ها مکلف هستند که همکاری لازم لجستیکی و نیروی انسانی را انجام دهند.

 

 

 

علیرضا نیکروز افزود: در اتش سوزی خاییز سایر دستگاه ها هم از نظر تجهیزات و نیرو انسانی کجا بودند؟ بسیج یه طرف کار بود و سایر دستگاه‌ها نیز در این امر مهم حضور نداشتند!

 

 

 

وی با اشاره به اینکه محیط در حال پایش است تصریح کرد: به لحاظ سنگ لاخی، و شیب و فشردگی دختان منطقه و و به خاطر اینکه خاییز حفاظت شده است علف ها در آن زیاد بوده می طلبد دقیق این پایش اتفاق افتد.

 

 

 

نیک روز با اشاره به اینکه اعتقاد داریم مدیران باید جهادی پای کار باشد عنوان کرد: مدیر و یا مسئولی که پست میز نشسته و با موبایل بخواهد از بیرون کنترل بحران کند کارایی لازم را ندارد.

 

 

 

 

 

وی خاظر نشان کرد: باید یک نیاز سنجی از جمله کفش، لباس، تجهیزلت،روشنایی برای شب، دمنده ها و ... به صورت تخصصی انجام شود.

 

 

 

 

 

نیک‌روز بیان کرد: به خاطر اینکه این اتفاق مانند سالیان گذشته نشود همه از استان تا شهرستان با دستور استاندار پای کار آمدند.

 

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کهگیلویه نیز با اشاره به بحران اتش سالیان گذشته در خاییز که به یک بحث ملی و جهان تبدیل شد گفت: بسیج یک تشکیلات مردمی است که با کمترین توقع در تمام بحران ها و حوادث از دوران دفاع مقدس تا کرونا همیشه پای کار بودند و اگر بسیج مردمی در عرصه ها وارد نمی شد نمی توانستیم از شرایط و بحران ها عبور کنیم.

 

 

 

سرهنگ علی اصغر پور بهشت با اشاره به اینکه بی انصافی است بیان شود بسیج در این بحران حضور نداشته است، افزود: در همان ساعات اولیه نزدیکترین پایگاه مقاومت به حادثه با افراد خود در این آتش سوزی حضور پیدا کردند.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه بسیج یک تشکیلات هست و کمترین توقع این است که بی انصافی صورت نگیرد تصریح کرد: گلایه ای هم نیست و بسیج وظیفه خود می داند که فدایی انقلاب و مردم باشد لذا با رعایت انصاف در این خصوص توصیه می کنم.

 

 

 

 

 

سرهنگ پوربهشت عنوان کرد: با روحیه جهادی با همکاری و تعامل بین دستگاه ها مشکلات مرتفع می‌شود و نباید اجازه داده شود اتفاقات سریع به بحران شود.

 

 

 

 

-

سر پرست فرمانداری کهگیلویه نیز گفت: مسئله خاییز یک موضوع فرا دستگاهی است که یک متولی در پیشامدها و حوادث مسیول نیست و در بحران ها همه داستگاه ها به یک اندازه مسیولیت دارند.

 

 

 

عبدالعزیز موسوی افزود: برای حوادث پیش رو مشکلات ۲۰ سال پیش هنوز پابرجاست و هنوز با کمبود تجهیزات مواجهه هستیم.

 

 

 

وی با گلایه از عدم همکاری برخی مدیران شهرستانی در این بحران تصریح کرد: درست است با مشکلات و لجستیکی و تجهیزات و نیروی انسانی مواجه هستیم اما واقعا برای یک شهرستان زیبنده نیست مدیر مسئول بحران استان خود به منطقه بیاید مدیر شهرستانی در خانه در خواب ناز باشند!.

 

 

 

موسوی با اشاره به اینکه گونه های درختانی مانند بلوط که زمان طولانی باید بگذرد که درخت تنومند شده و ثمر دهد سزاوار نیست برای کمبود امکانات نابود شوند خاطرنشان کرد: ظلم به جامعه بشیریت و کهگیلویه است و برای یک بار کار هم شده کمبود امکانات و تجهیزات سامان دهید.

 

 

 

 

 

وی با گلایه از اینکه سیستم بی سیم ادارات ما چندین سال است از کار افتاده است و تاکنون برای تعمیرات انها کاری از بالا انجام نشده است، ابراز داشت: 280 هزار هکتار منابع طبیعی و جنگلی ، منطقه صعب العبور خاییز که افراد محلی با تمام توان پای کار بودند و هزاران خطر انها را تهدید می کند دست خالی با این امکانات حداقلی خجالت آور است. 

 

 

 

موسوی ادامه داد: اگر شهرستان ما از لحاظ امکاناتی خودکفا شود بهانه ای برای مشکلات نیست و این امادگی در همه هست مسیولیم به هر کس وظیفه خود عمل کند.

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک