آخرین اخبار

17. ارديبهشت 1396 - 2:51   |   کد مطلب: 7894
ماماهای نمونه شهرستان کهگیلویه به مناسبت روز جهانی ماما تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، به مناسبت روز جهانی ماما از ماماهای نمونه شهرستانی و استانی شاغل دربخش زایشگاه بیمارستان امام خمینی دهدشت و مراکز بهداشتی شهرستان کهگیلویه تجلیل شد.

 در این ائین که در سالن امفی تئاتر بیمارستان امام خمینی دهدشت برگزار شد،دکتر داوری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت: انجام مراقبت‌های پیش از زایمان و برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه مادران باردار در زایشگاه بیمارستان و مراکز بهداشتی شهرستان موجب شده که مرگ میر مادران باردار در طی 10 سال گذشته به صفر برسد.

داوری انجام مراقبت‌های ویژه قبل، حین و بعد از زایمان مادران باردار را یکی از شاخص‌های مهم توسعه سلامت دانست و افزود: ماما‌های شاغل در بخش زایشگاه بیمارستان امام خمینی دهدشت و مراکز بهداشتی شهرستان نقش موثری در بهبود و رشد سلامت مادران باردار دارند.

وی گفت: در سال گذشته در بخش زایشگاه بیمارستان امام خمینی دهدشت 65 درصد زایمان به روش طبیعی و 35 درصد زایمان به روش سزارین و 46 درصد زایمان‌ها هم با استفاده از روش‌های زایمان بی‌درد انجام شد.

داوری رایگان بودن زایمان طبیعی و انجام زایمان طبیعی با استفاده روش‌های بی‌حسی اسپاینال – بی‌حسی اپیدورال و گاز استنشاقی انتونوکس را از جمله عوامل ترویج زایمان طبیعی و کاهش  4 درصدی زایمان به روش سزارین در این بیمارستان دانست و افزود: همین عوامل موجب شد بیمارستان امام خمینی دهدشت در ترویج زایمان طبیعی در کشور مقاول نخست را کسب و لوح تقدیر از وزارت بهداشت دریافت کند.

در پایان این مراسم از دو نفر مامای نمونه استانی و 22 نفر از ماماهای نمونه شهرستانی شاغل دربخش زایشگاه بیمارستان امام خمینی دهدشت و مراکز بهداشتی شهرستان کهگیلویه با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک