آخرین اخبار

30. مهر 1394 - 15:21   |   کد مطلب: 3713
به ياد حضرت علي‌اكبر(ع) و همزمان با سراسر جهان اسلام:
عزاداري مردم ديشموك در روز هشتم محرم‌الحرام به عشق علي‌اكبر(ع)+تصاوير
روز هشتم محرم اختصاص دارد به فرزند بزرگ امام حسین (ع) که شبیه ترین فرد به پیامبر اکرم (ص) بود، کسی كه همیشه پدر را به یاد حضرت پیامبر می انداخت

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، مردم به‌ويژه جوانان عاشق و ارادتمند اهل‌البيت(ع) امروز را هم مثل هرشب و هر روز محرم‌الحرام به عزاداري پرداختند.

 

مردم ديشموك روز هشتم محرم را كه اختصاص دارد به فرزند بزرگ امام حسین (ع) و شبیه‌ترین فرد به پیامبر اکرم (ص) بود، به عزاداري و سينه‌زني پرداختند.

 

علی اکبر نخستین فردی بود که از بنی هاشم به میدان رفت. او که نزدیک ترین فرد به امام(ع) بود، چون غربت پدر را در میان خیل گرگ های خون آشام کوفه و شام می بیند، از همه یاران و افراد خاندان پیشی می گیرد و خود را در راه آرمانی فدا می کند. او گام به میدان می نهد تا حجت را تمام کند و شوق رسیدن به فیض شهادت را در دل یاران حسین(ع) قوت بخشد. تنها بدن حضرت علی اکبر بود که در کربلا تکه تکه شد و معروف است که بدن آن حضرت را جوانان بنی هاشم به عبا به خیمه ها بردند، علی اکبر(ع) الگوی سبقت گرفتن در شهادت است

.

در این روز آب در خیمه های سید الشهداء علیه السلام نایاب شد. خوارزمی “در مقتل الحسین” و خیابانی “در وقایع الایام” نوشته‏ اند که در روز هشتم محرم امام حسین علیه‏ السلام و اصحابش از تشنگی سخت آزرده خاطر شده بودند؛ بنابراین امام علیه ‏السلام کلنگی برداشت و در پشت خیمه‏ ها به فاصله نوزده گام به طرف قبله، زمین را کَند، آبی گوارا بیرون آمد و همه نوشیدند و مشک ها را پر کردند، سپس آن آب ناپدید شد و دیگر نشانی از آن دیده نشد.

****************

عكس: وحيد آهنگ

******************

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک