آخرین اخبار

24. مهر 1394 - 12:00   |   کد مطلب: 3636
همزمان با ايران اسلامي و سراسر جهان اسلام:
همايش شيرخوارگان حسيني در ديشموك برگزار شد+تصاوير
مادران همراه با فرزندان خود با لباس سبز علوی و با سربند یا صاحب‌الزمان در یوم جمعه تلاش کردند تا پیام اصیل عاشورا را که "هیهات منا ‌الذله" است به نمایش گذاشته و حقانیت مکتب اسلام را بیان کنند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، همایش شیرخوارگان حسینی از ساعت 9 با حضور خانواده‌ها به‌ویژه شیرخوارگان به همراه مادرانشان در مساجد، حسینیه‌ها و امامزاده‌ها  همزمان با سراسر كشور و جهان اسلام در ديشموك برگزار شد، شرکت‌کنندگان در میان حزن و اندوه و سوگ ایام محرم عرض ارادتی به مقام باب‌الحوائج حضرت علی‌اصغر کردند تا فرزندانشان را نذری مکتب حسینی کنند.

 

به گزارش كهگيلويه، مادران با لباس سبز علوی و با سربند یا صاحب‌الزمان در یوم جمعه تلاش کردند تا پیام اصیل عاشورا را که "هیهات منا ‌الذله" است به نمایش گذاشته و حقانیت مکتب اسلام را بیان کنند.

 

حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در حاشیه این مراسم اظهار کرد: در این همایش تلاش شد تا شرکت‌کنندگان دنیا را متوجه این حقیقت کنيم که ملت ایران در مسیر انقلابی خود هرگز به مانند مولایشان امام حسین (ع) سر تسلیم فرود نیاورده و در مقابل دشمنان و بدخواهان دچار نمی‌شوند.

 

وی تصریح کرد: این همایش که با رویکرد واقعه‌گویی حادثه عاشورا با نقطه عطف و محوریت شهادت حضرت علی‌اصغر (ع) برگزار می‌شود، مادران فرزندان شیرخوار خود را در سیاق و سبک دلدادگی به مکتب امام حسین (ع) آماده تداوم راه عزتمندانه‌ای می‌کنند که امام حسین (ع) حتی با تقدیم حفظ شیرخوار خود بر ادامه این راه تاکید کردند.

 

وی افزود: این همایش، بیانگر پیروی امت ما از ولایت و امامت است و در این برنامه باید نقش رهبری و ولایت فقیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی برای عموم مردم روشنگری و تبیین شود.

 

امام جمعه دیشموک بیان کرد: علماء ارادت ویژه‌ای به حضرت علی‌اصغر(ع) دارند و به همین دلیل در برنامه مراسمات عزا خود را با  سوگواری در وصف علی‌اصغر(ع) عجین می‌کند.

 

وی بیان کرد: کار دین مخصوص دیروز تنها نبود، در گذشته امام حسین جان خود و خانواده‌‌اش را نثار اسلام کرد و امروز همه ما باید با تربیت درست فرزندانمان اسلام را زنده نگه داریم.

 

محمودی‌اصل متذکر شد: مسئولیت امروز ما این است که راه درست و مکتب حسینی و عاشورای 1400 سال پیش را با تربیت درست بچه‌های خود، امروز هم ادامه دهیم.

 

 گفتني است، سیزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی امروز دوم محرم مصادف با 24 مهرماه از ساعت 8:30 صبح در بیش از 3 هزار و 500 نقطه در جهان برگزار شد.

انتهاي پيام:و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک