آخرین اخبار

25. مرداد 1394 - 21:18   |   کد مطلب: 2990
امام جمعه ديشموك با بيان اينكه،دشمنان از طريق ماهواره و ديگر رسانه‌ها قصد تخريب افكار و اعتقادات مسلمانان را دارند، اظهار كرد: با توسل و تكيه بر ائمه اطهار، طوري باشيم كه اهل‌بيت بزرگوار از ما انتظار دارند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، حجت الاسلام سيد هدايت محمودي‌اصل امام جمعه ديشموك اظهار كرد: ميلاد باسعادت كريمه اهل‌بيت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه كرامت را به همه مسلمانان تبريك عرض مي‌كنم.

 

وي افزود: حضرت معصومه(س) و ديگر ائمه در برخورد با شيعيان سعي مي‌كردند فكر و اعتقادات شيعه را تقويت كنند چرا كه نظر آنها بر اين بود كه اگر فكر و اعتقادات مردم مسلمان و شيعه تقويت گردد، همه چيز به خوبي پيش خواهد رفت.

 

وي با اشاه به اينكه، دشمنان از طريق ماهواره و ديگر رسانه‌ها قصد تخريب افكار و اعتقادات جوانان مسلمانان را دارند، تصريح كرد: جوانان به‌ويژه دختران ما مواظب باشند و با توسل و تكيه بر ائمه اطهار و حضور در برنامه‌ و جلسات ديني، طوري باشند كه اهل‌بيت بزرگوار از ما انتظار دارند.

 

وي گفت: مهم ترین ویژگی حضرت معصومه (س) عصمت و دفاع از ولایت بود و حضرت معصومه (س) در راستای دفاع از ولایت امام رضا(ع) و به امر ایشان، همراه با کاروان از سوی مدینه به سوی خراسان حرکت کردند و در نهایت در همین راه به شهادت رسیدند.

 

امام جمعه ديشموك اضافه كرد: در اين روز بايد ما بيانديشيم و تفكر كنيم كه چقدر حضرت معصومه(س) را مي‌شناسيم و تا چه اندازه خصوصيات دختر موسي‌بن جعفر دستمان آمده است.

 

وي با بيان اينكه امام صادق (ع) در حديثي معروف شخصيت اين بانوي بزرگوار را تا حدود زيادي براي ما تبيين كرد، خاطر نشان كرد: امام صادق(ع) در اين حديث فرمود: خداوند متعال حرمي دارد و آن حرم شهر مكه است، پيامبر(ص) حرمي دارد و آن هم مدينه است، علي(ع) حرمي دارد به اسم كوفه، تصريح كرد: در ادامه اين امام بزرگوار جمله‌اي را مي‌آورد كه جداي از اينكه مقام معصومه(س) در به ما مي‌شناساند، در خصوص قم عبارتي به‌كار مي‌برد و مي‌فرمايند ما اهل البيت حرمي داريم كه آن حرم شهر قم است.

 

وي در ادامه بيان كرد: امروزه به بركت وجود حضرت معصومه(س) و مسجد جمكران ، قم به عنوان مرجعي بزرگ براي جهان اسلام و شيعه است.

 

امام جمعه ديشموك با اشاره به اينكه مقام حضرت معصومه فقط به جهت اينكه خواهر امام رضا(ع) است  و بُعد امامت به او تعلق نگرفت، خاطرنشان كرد: لقب معصومه(س) از سوي حضرت امام رضا(ع) و به دليل تقوا، پاكي، دينداري و بزرگي اين بانو به وي اختصاص داده شد و او يك دانشمند و عالم بوده است.

 

محمودي‌اصل در پايان به بزرگي اين بانوي معصوم اشاره كرد و گفت: از بزرگان اسلام مي‌توان حضرت آيت الله بهجت را نام برد كه اين شخص كسي بود كه تا در قم حضور داشت، زيارت حضرت معصومه(س) جزء اولين كارهايش بود.

انتهاي پيام: و/آ

گزارش و عكس: وحيد آهنگ

در زير تصاويري از برگزاري جشن ميلاد باسعادت حضرت معصومه(س) در مسجد صاحب الزمان(عج) ديشموك را مشاهده مي‌كنيد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک