آخرین اخبار

20. مرداد 1394 - 17:54   |   کد مطلب: 2937
امام جمعه ديشموك گفت: بهترین چیزی که برای انسان مهم است اخلاق خوب و نیکو است که باید در تمام انسان‌ها پرورش یابد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، حجت الاسلام سيد هدايت محمودي اصل امام جمعه ديشموك عصر امروز در مراسمي كه به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) در مسجد صاحب الزمان(عج) ديشموك برگزار شد، اظهار كرد: بهترین چیزی که برای انسان مهم است اخلاق خوب و نیکو است که باید در تمام انسان‌ها پرورش یابد.

 

وی در ادامه گفت: هر چه جلوتر می‌رویم دنیا عوض می‌شود و نیاز به اخلاق بیش از گذشته احساس می‌شود و بهترین چیزی که برای انسان مهم است اخلاق خوب و نیکو است که باید در تمام انسان‌ها پرورش یابد.

حجت‌الاسلام محمودی‌اصل افزود: بسیاری از مشکلات و چالش‌هایی که برای خانواده‌ها به وجود می‌آید نشات گرفته از اخلاق‌های بد طرفین است و باید برای رفع این مشکل از اساتید اخلاق بگیریم و با الگو گرفتن از اخلاق و گوش دادن به موقع نصیحت‌های معلمان درس یاد بگیریم و این اساتید اخلاق ائمه اطهار می‌باشند.

وی در ادامه گفت: بزرگترین و کامل‌ترین ائمه معصومین حضرت امام صادق(ع) می‌باشد که از سیره و اخلاق نیکویی تمام برخوردار است چون هیچ‌وقت به نکوهش و دشنام با کسی صحبت نمی‌کرد و با کسانی که در رفت‌وآمد بود هیچ گاه صدایش را بلند نمی‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام صادق(ع) اهل شوخی و مزاح بود و می‌فرمود؛ شوخی و مزاحی که همراه با حسادت ، کینه، غیبت و جدایی باشد از گناهان کبیره است.

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: درس گرفتن از مکتب امام صادق نیاز هر انسان است چون امام صادق(ع) فعالیت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و غیره داشت.

وی متذکر شد: امام صادق(ع) اهل مکتب، روزه، نماز، تلاوت قرآن بود که مهم‌ترین کارهای این امام همام در خانه بیشتر، مشغول نماز، روزه و تلاوت قرآن بود.

حجت‌الاسلام محمودی‌اصل گفت: حضرت امام صادق(ع) بی‌منت انفاق می‌کرد و موسس مذهب جعفری بود سفره کرمش برای همه پهن و درب خانه وی به روی همه مومنان باز بود.

انتهاي پيام: و/آ

در زير تصاويري از سوگواري و سينه زني مردم و مسئولان ديشموك به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) را مشاهده مي‌كنيد

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک