آخرین اخبار

13. تير 1394 - 15:53   |   کد مطلب: 2294
به همت حضور روحانيون مبلغ در ديشموك صورت مي‌گيرد
تشكيل حلقات بصيرتي و معرفتي به منظور بصيرت افزايي و آگاهي در ديشموك+تصاوير
اعزام گروه جهادي، فرهنگي از حوزه‌هاي علميه قم و اصفهان با هدف تبلیغ در ماه مبارک رمضان جهت بصيرت افزايي و آگاهي وهمچنين ارتقاء سطح فرهنگي، مذهبي و اعتقادي مردم در بخش ديشموك همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک وبه منظور برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم معنوی و مذهبی در این ایام صورت گرفت.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، اعزام گروه جهادي، فرهنگي از حوزه‌هاي علميه قم و اصفهان با هدف تبلیغ در ماه مبارک رمضان جهت بصيرت افزايي و آگاهي وهمچنين ارتقاء سطح فرهنگي، مذهبي و اعتقادي مردم در بخش ديشموك همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک وبه منظور برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم معنوی و مذهبی در این ایام صورت گرفت.

 

هر ساله در ماه مبارك رمضان و  به منظور غنی‌سازی مراسم مذهبی و ایجاد شور معنوی در روستاها و مساجد سطح شهر و اماکن متبرکه، تعدادي از روحانيون مبلغ به بخش ديشموك اعزام مي‌شوند.

اين گروه از ابتداي ماه مبارك رمضان در اين بخش حضور يافته و تا پايان ماه مبارك رمضان به مسئوليت ديني خويش ادامه خواهند داد.

 

حلقات بصيرتي كه به صورت شبانه و يا روزانه در گوشه و كنار شهر ديشموك برگزار مي‌گردد از استقبال خوب مردم و به ويژه جوانان اين شهر برخوردار است.

برگزاري نماز جماعت و پاسخگويي به برخي سؤالات در وقت سحري و هنگام نماز صبح از جمله برنامه‌هاي جوان پسند اين روحانيون است.

همانطور كه در تصاوير و به ويژه عكس زير مشاهده مي‌كنيد، صحبت‌هاي روحانيون مبلغ به حدي شيوا و زيبا است كه كودكان را هم با تمركزي جالب دور خود جمع مي‌كنند.

 

روحانيون مبلغ در ديشموك با اجراي برنامه‌هايي در جهت  ارتقاء سطح آگاهي فرهنگي و آشنا ساختن مردم با موضوعات مذهبي، معرفت در زمينه مسائل  اعتقادي  اجرا مي‌كنند.

 

آنها همچنين با اجراي برنامه هايي از قبيل سخنراني با موضوعات اخلاقي، خانوادگي، بيان احكام شرعي، جزء خواني قرآن كريم همراه با تفسير، جلسات پرسش و پاسخ با جوانان و بيان مسائلي از تاريخ اسلام به آگاهي مردم مي‌افزايند.

 

براي باشكوه تر برگزار كردن مراسمات ماه مبارك رمضان در امر اقامه نماز، بيان احكام شرعي، پاسخگويي به سئوالات اعتقادي مردم از ديگر اهداف اين روحانيون است.

 

 همچنين مشاوره دادن در زمينه هاي ازدواج و خانواده، برگزاري مراسمات شبهاي قدر، كلاسهاي تربيت فرزندان و  شيوه همسرداري و راه كارهاي همسرداري را چه در روستاها و چه در سطح شهر از فعاليت هاي ويژه اين روحانيون مبلغ در طول ماه مبارك رمضان است.

انتهاي پيام:و/آ

 

گزارش و عكس : وحيد آهنگ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک