آخرین اخبار

27. اسفند 1398 - 23:18   |   کد مطلب: 9333
سری به مراکز عمومی شهر بزنیم،می بینیم باز هم در مراکز عمومی از جمله پمپ بنزین ها،بانکها و عابربانکهای شهر،درمانگاه ،ادارات و بازار شهر و ... نکات بهداشتی رعایت نمی شود که این خود می تواند در این شرایط حاد برای سلامتی مردم خطرناک باشد .

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ یادداشت:شهروندان عزیز با رعایت بهداشت فردی و اجتماعی ویروس را می توان شکست داد، فرهنگ رعایت کردن را همگانی کنیم و  خرده فرهنگ ها را کنار بذاریم.

 

از آنجایی که می دانیم ویروس نزدیک یک ماه در کشور در حال چرخش است ودر بیش از 100شهر ویروس مردم شهرها را درگیر خود کرد، ویروسی که به زعم بعض ها یک نوع جنگ بیولوژیکی می باشد و عده ای آن را یک نوع ویروس آسیایی در دهه های گذشته می دانند اما الان تهاجمی تر شده وبرای همین خطرناک است.

 

شهروندان عزیز باید این ویروس را جدی بگیرند و تصور کنند در بیخ گوششان است و تنها با رعایت اصول بهداشتی می توان این ویروس را از خود و جامعه دور کرد،هرآنچه سازمان بهداشت جهانی، وزارت بهداشت کشور و شبکه بهداشت شهرستان توصیه می کنند جدی بگیرند، رعایت کنند و بی تفاوت نسبت به این قضیه نباشند.

 

متاسفانه شواهد گویا چیز دیگری را نشان می دهد و اینکه مردم ما اصلا جدی نمی گیرند، رعایت نمی کنند و بی تفاوت به این موضوع هستند، با این حال هم سلامتی خود و هم سلامتی دیگران را به خطر می اندازند.

 

الان دیگر بحث حریم فردی نیست که هرکسی بگوید به خودم ربط دارد، نه دیگران،این یک موضوع کاملا اجتماعی است که باید همه رعایت کنند، با گسترش ویروس و هشدارهای مدام دستگاه های متولی، هنوز در شهرستان بهمئی مردم رسم و رسومات ایلی و عشایری خود را طبق سنت مثل روال قبل دارند، با انجام مراسمات عزا و شادی ،دید و بازدیدهای فامیلی و خونه به خونه رفتن،دورهمی ها  وده ها مورد دیگر  که این خود تجمع مردمی را سبب می شود.

 

دست دادن و روبوسی  هنوز جریان دارد، اعتقادات این مردم انگار با علم پزشکی منافات دارد، دستورالعمل های بهداشتی را نادیده می گیرند.

از مردم که بگذریم

سری به مراکز عمومی شهر بزنیم،می بینیم باز هم در مراکز عمومی از جمله پمپ بنزین ها،بانکها و عابربانکهای شهر،درمانگاه ،ادارات و بازار شهر و ... نکات بهداشتی رعایت نمی شود که این خود می تواند در این شرایط حاد برای سلامتی مردم خطرناک باشد .

 

 تردد و رفت آمد درون شهری و بیرون شهری به قوت خود ادامه دارد ،متاسفانه وقتی نظرات بعضی از شهروندان می شنویم،می گویند اینجا هوا گرم است، ویروس اینجا که نمیاد،کسی تو شهر ما که نمیاد، بخواد ویروس با خود بیاورد،این یک بازی سیاسی است، هیچ خبری نیست وچندین مورد دیگر.

 

از شهروندان می خواهیم استان های قم ،تهران ،گیلان ،مازندران  تلنگر جدی برایشان باشد تا نسبت به این موضوع جدی باشند؛ با رعایت بهداشت فردی و اجتماعی سلامتی خود و شهروندان شان را مدنظر قرار دهند.

 

قبل از اینکه ویروس به  شهرستان وارد شود،خودمان با رعایت و کنترل کردن آنرا از شهرستان دور نگه داریم، مراسمات را به زمان دیگری موکول کنید، دید وبازدیدها را کمتر کنید،در مراکز عمومی که  رفت و آمد دارید خواهش می کنیم بهداشت اجتماعی را رعایت کنید.

 

یکسال بیرون بودید، دو هفته تحمل کنید تا جلوی این ویروس کشنده را بگیرید ؛از مردم انتظار داریم  به شایعات دروغی که شهروندان خود را مبتلا به این ویروس می دانند توجه نکنند و از شایعه پراکنی دست بردارند .

 

استرس و ترس به مردم خود وارد نکنید، با اراده میتوانید جلوی هر بحرانی را گرفت،قبل از اینکه بحرانی ما را به نیستی ببرد.

 

از مسئولین و دستگاه های متولی انتظارات بیشتر داریم  که با جدیت بیشتر  در مبارزه با ویروس برخورد کنند، امیدواریم هرچه زودتر این ویروس خطرناک نابود شودومردم با ارامش به زندگی عادی خود ادامه دهند.

 

ودر پایان هر نفر در هر خانواده ای  می تواند یک سفیر برای آن خانواده باشد،با فرهنگ همگانی رعایت بهداشت جلوی این ویروس گرفته خواهد شد،برای مردم این جامعه آرزوی سلامتی مسئلت داریم،عیدمان همین با رعایت بهداشت درکنار هم باشد.

به قلم: ابوالحسن جشیره زاده-مدرس دانشگاه

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک