آخرین اخبار

15. دى 1398 - 13:42   |   کد مطلب: 9267
در شهرستان کهگیلویه این گونه شخصیت ها کم نیستند که در زمان های متفاوت تفکرات متناسب آن زمان را جار میزنند و از کسی طرفداری می کنند که احتمال پیروزی او را در عرصه سیاست می دهند.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ این روزها مهمترین اتفاقات و اخبار حول محور سیاست دنبال می شود و سیاسیون صفحات اول سایت ها،خبرگزاری ها  و پایگاه های خبری را از آن خود کرده اند اما بسیاری از این اتفاقات بیشتر جنبه تبلیغات دارد.

 

با این وجود موضوع این یادداشت به تبلیغات نمایندگان مربوط نمی شود و مسئله مهمتر، تغییر گرایش های سیاسی است که حتی از آب خوردن راحت تر اتفاق می افتد.

 

برخی سیاسیون کهگیلویه گویا از کوفه سال 60 هجری درس نگرفتند ؛همان زمانی که امثال شبث بن ربعی که عده ای او را حامیان عثمان می دانستند و عده ای نیز او را از شورشیان علیه او می خواندند، او پس از اتفاقات مختلف با امام علی(ع) بیعت کرد و در نهروان از او جدا شد و به خوارج پیوست.

شبث دوباره با امام حسن(ع) بیعت کرد و از یاران سست عنصر او بود که پس از صلح به معاویه پیوست، او همان کسی است به امام حسین(ع) نامه نوشت که به کوفه بیاید و در پایان از لشکر یزد سر درآورد و در مقابل امام حسین(ع) صف آرایی کرد.

 

تاریخ پر است از افرادی که نان خود را به نرخ روز می خورند و داعیه دار تفکر و جریان و سیاست خاصی به شمار می روند اما در حقیقت به آن ها حزب باد می گویند، این گونه افراد همیشه در سیاست منطقه خود تاثیر گذار بوده و قاعده بازی را نیز گاهی تغییر می دهند.

 

در شهرستان کهگیلویه نیز این گونه شخصیت ها کم نیستند که در زمان های متفاوت تفکرات متناسب آن زمان را جار می زنند و از کسی طرفداری می کنند که احتمال پیروزی او را در عرصه سیاست می دهند، این افراد فعالیت ها و نقش اصلی خود را در سایه و پشت پرده انجام می دهد.

 

سیاست در کهگیلویه تقسیم بندی های مختص خود را دارد و این تقسیم بندی ها شاید هیچ جای دیگر پیدا نشود. برای نمونه افرادی هستند که در انتخابات ریاست جهوری سنگ اصلاحات را به سینه می زنند و خود را بزرگ آن طیف سیاسی می نامند اما در انتخاباتی دیگر از یک اصولگرا حمایت می کنند، برعکس این ماجرا نیز صدق می کند.

 

نکته مهمتر اینجاست که این نوع تفکر سست موجب سردرگمی مردم و طرفداران در انتخاب هایشان می شود و نوعی گمراهی برای آن ها به وجود می آورد. چرا که مردم عادی به خواص خود اعتماد می کنند و راه آن ها را دنبال می کنند ؛حال اگر خواص با هر بادی به سمت و سویی بلرزند، عوام چه باید بکنند؟

 

شاید برخی اینگونه رفتارها را نوعی کیاست و زیرکی قلمداد کنند اما این گونه رفتارها به دور از وجدان، انصاف و مردانگی بوده و تاریخ ثابت کرد چنین افرادی که رفتارهای منافق گونه دارند، پیش از همه در بین طرفداران خود مذمت می شوند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک