آخرین اخبار

1. اسفند 1393 - 19:29   |   کد مطلب: 463
در رابطه با مشکلات خانواده در جوامع امروزی و نقش خانواده و مسئولیت پذیری آن ها در اصلاح جامعه باید گفت که الگو گرفتن از ائمه معصومین(ع) می تواند ما در حل این مشکلات ما را یاری رساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، به نقل از سایت زنان استان کهگیلویه و بویراحمد(ایل بانو) سیده فیضیه هاشمی اصل؛در رابطه با مشکلات خانواده در جوامع امروزی و نقش خانواده و مسئولیت پذیری آن ها در اصلاح جامعه باید گفت که الگو گرفتن از ائمه معصومین(ع) می تواند ما در حل این مشکلات ما را یاری رساند.

 

سبک زندگی متعالی عالمان ربانی چون حضرت امام خمینی(ره) وشهیدان همیشه شاهد و ناظر بر اعمال و رفتار ما،الگوهای عصر حاضر هستند آیا از این الگوها بهره ای برده ایم؟

 

 همان هایی که در اندیشه و عمل خویش تفسیرگر آیات ایثار و نثار بودند،آن هایی که با تأسی از قرآن و عترت عملاً مفسر قرآن بودند،کسانی که دنیا دوستان حریص را نمی دیدند،بلکه اقدا به امام علی(ع)دنیا و دنیا طلبان را سه طلاقه کردند و ناله هایشان فقط برای خدا و آخرت بود.

 

احترام به همسر:

در سبک زندگی ما احترام حقیقی به همسر و خدمت به او از چه جایگاهی برخوردار است؟بعضی خیال می کنند انجام کارهای منزل وظایف قطعی و حتمی همسر است،اگر کوتاهی صورت پذیرد مجازات و تنبه و تحقیر و توهین و بد اخلاقی های دیگر را به دنبال دارد،بعضی کمک و خدمت به زن را مایه ننگ و ذلت می دانند و معتقدند وظیفه زن کلفتی مرد است،اگر چه تعداد کمی از مردان در خدمت به زنان هستند یعنی هر چه زن بگوید تبعیت می کنند که نه آن افراط درست است و نه این تفریط.

 

نمونه بارز احترام به همسر در زندگی حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه است.الگو گرفتن از بزرگان می تواند بسیاری از اختلافاتی را که امروز در جامعه دچار آن هستیم برطرف کند.نوع پوشش،رفتار و خلاصه هر آن چه که یکی زندگی ایده آل می تواند برای زنان و مردان ایجاد کند در زندگی ائمه معصومین وجود دارد.و یا به زندگی علمای عصر حاضر مانند امام خمینی(ره) و شهدا می تواند دریافت که زندگی سرشار از معنویت چگونه آنان را به مراتب عالی دنیوی و اخروی رساند.

 

در روایات آمده است که:پیامبر اکرم(ص) از دامادش امام علی(ع) بعد از سه روز عروسی دخترش فاطمه(س) پرسید ای علی(ع) چه چیزی به تو آرامش می دهد،علی (ع) فرمود هیچ چیز مثل نشستن در کنج خانه پیش فاطمه به من آرامش نمی دهد،پس پیامبر(ص) فرمود ای علی(ع) به سوی خانه ات،پیش فاطمه برو  چون احساس می کنم مانع آرامش تو هستم.

 

علت فاصله افتادن بین زن و شوهر:

یکی از دلایل جدایی و فاصله افتادن در بین زن و شوهرها عدم درک در روابط زناشویی است؛یعنی نمی دانند چطور نیازهای همدیگر را برآورده کنند.

 

 مردها به زیبایی زن خیلی اهمیت می دهند پس زن باید در خانه خود برای شوهرش خود آرایی کند به او محبت کند تا دل شوهر در خانه بندباشد و شوهر در هر لحظه توجه و نگاهش حتی در بیرون از خانه به دورن خانه باشد و زن نیز باید آرایش و زیبایی خود را در خانه همیشه داشته باشد. ما منرکر آن نیستیم که زن در بیرون از خانه زیبا نباشد و این حد و حدودی دارد که در شرع مقدس اسلام به آن توجه شده است.

 

ما در بسیاری از مواد صحنه هایی را می بینیم که وقتی مرد در بیرون از خانه مشغول کار است و خسته و کوفته به منزل می آید در این هنگام یک تبسم زن برای آن ها آرامش بخش است و زن باید خستگی این مرد را از طریق محبت آمیز برطرف کند،غافل از این که اکثر زن ها فکر می کنند که مرد فقط نیاز به یک غذای آماده،خانه تمیز و یک استراحتگاه در منزل دارند و نمی دانند که این شرط همسرداری نیست.

 

 متأسفانه دیده می شود که اکثر زن ها در کوچه ها جلوی درب خانه با تعدادی زیادی از همسایه ها می نشینند و دریغ از این که لحظاتی که مرد خسته است و نیاز به آرمش دارد،زن در خانه نیست،فرزند خانواده در این لحظه که نیازش بر آورده نمی شود برای پر کردن خلأ ها و نیازهای غریزی خود به بیرون از خانه با فکرهای شیطانی رهسپار می شود.

 

در این هنگام مسئله ای که بسیار مهم است غفلت از تربیت فرزندان است که در این بین به آن ها کمتر محبت و توجه می شود. چرا که پدر در بیرون از خانه همه وقت خود را به سر می برد و مادر نیز در بیرون از خانه حضور دارد و این چنین است که فرزندان به دوستان و شبکه های ماهواره ای روی می آورند و گسستگی و بی توجهی خانواده به همدیگر باعث بروز مشکلات فراوانی در خانواده و جامعه می شود.مرد هم در این بین باید انصاف را رعایت کند و با چهره خسته از بیرون به چهره ای جذاب و خندان در خانه وارد شود و به حرف های همسر خود دقیقاً گوش کند و از رحمات همسر خود قدردانی کند و اوقات فراغت خود را در کنار همسر و فرزندانش بگذراند،در صورتی که چنین روابط حسنه ای وجود ندارد.

 

انتهای پیام/ ز.ح/و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک