آخرین اخبار

16. بهمن 1393 - 19:44   |   کد مطلب: 337
کارشناس علوم اسلامی در آمریکا در واکنش به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب اعلام کرد که این نامه توجه مردم غرب را به خود جلب کرده و همین مسئله در نهایت به کشف حقیقت درباره اسلام منجر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، «شاکا ابوبکر» استاد ادبیات انگلیسی و کارشناس علوم اسلامی در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرنگار تسنیم در واشنگتن و در پاسخ به سوالی درباره تاثیرگذاری نامه رهبر انقلاب بر روی جوانان غربی با تمجید از محتوای این نامه بر افزایش تاثیرگذاری آن از طریق انتشار متن و فایل ویدئویی تاکید کرد.
وی دراین باره گفت: به اعتقاد من باید محتوای این نامه را با دوستان غیرمسلمان خود به اشتراک گذاشته تا درصورتی که با سوالاتی درباره اسلام واقعی مواجه شدند با در اختیار قرار دادن این نامه و فایل ویدئویی قادر به پاسخگویی به آن باشند.
به اعتقاد وی شاید این نامه در کوتاه‌مدت قادر به تاثیرگذاری بر روند اسلام‌هراسی نباشد اما با انتشار آن در میان مردم جهان می‌توان به تاثیر آتی آن بسیار امیدوار بود. ابوبکر در ادامه درباره وضعیت رسانه در آمریکا گفت که 7 شرکت کنترل کاملی بر جریان رسانه‌ای در این کشور داشته که هیچ علاقه‌ای به انتشار عقاید و نظرات به سود اسلام ندارند.
ابوبکر در ادامه گفت که این نامه توانسته توجه مردم غرب به اسلام را به خود جلب کند اما درعین حال برای تاثیرگذاری مطلوب به زمان، تلاش و صبر نیاز است. این کارشناس همچنین با تاکید بر تاثیر نامه مقام معظم رهبری در آشکار کردن تفاوت میان اسلام واقعی و اسلام ارائه شده از سوی داعش گفت که این نامه دست‌کم توجه مردم را به خود جلب کرد و همین توجه باعث تفکر و تعمق در مرحله بعد و در نهایت تحقیق برای کشف حقیقت خواهد شد.
وی درپاسخ به این سوال که درصورت دستیابی جوانان اروپا و آمریکا به این نامه و مطالعه اسلام واقعی باید انتظار تغییری را داشت یا خیر گفت: طی 14 سال گذشته اسلام درحال گسترش در غرب بوده است. این رشد به دلیل آشنایی بیشتر مردم با معنی واقعی اسلام ایجاد شده است. برخی از مردم به این باور رسیده اند که رسانه‌ها درمورد بسیاری از مسائل صداقت را رعایت نکرده و به همین دلیل خود به دنبال تحقیق هستند. درصورتی که این مسئله عملی شود شاهد رشد در اسلام خواهیم بود.
ابوبکر گام بعدی را در آگاه‌سازی جوانان تلاش بیشتر در معرفی چهره واقعی اسلام دانست و گفت:  درحال حاضر به آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها، سعودی‌ها و دیگران اجازه داده‌ایم که در این مسیر پیشرو باشند. باید از مساجد بیرون آمده و در میان مردم حاضر شویم. باید در حرکت‌های اجتماعی همچون "زندگی سیاهان اهمیت دارد" و "دست‌ها بالاست" حضور داشته باشیم.
نامه روشنگرانه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی برای خنثی کردن پروژه توسعه اسلام  ستیزی و اسلام هراسی در غرب، نگارش یافته و منتشر شد.
پس از حوادث اخیر تروریستی در فرانسه که حول محور توهین یک نشریه هتاک به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) اتفاق افتاد و موج جدید اسلام ستیزی و اسلام هراسی در غرب، آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب، چهارشنبه اول بهمن پیام روشنگرانه‌ای را خطاب به جوانان اروپا و امریکایی شمالی صادر کردند.
در این پیام به فرازهایی از تاریخ رقم خورده توسط دولت‌های غربی از جمله «برده داری در اروپا و امریکا»، «ستم بر رنگین‌پوستان و غیرمسیحیان» و «خونریزی‌هایی که به نام مذهب بین کاتولیک و پروتستان و یا به اسم ملیّت و قومیّت در جنگ‎های اوّل و دوّم جهانی صورت گرفت» اشاره شده که امروزه محقّقین و مورّخین غربی از آن‌ها، عمیقاً ابراز سرافکندگی می‌‎کنند.
رهبر انقلاب با اشاره به اینکه این بیداری‌ها در وجدان عمومی غرب همیشه با تأخیری چند ده ساله و گاهی چند صد ساله صورت می‌گیرد از جوانان اروپا و امریکای شمالی خواسته‌اند، از طریق مراجعه مستقیم به قرآن و تعالیم پیامبر اسلام (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) با این دین بزرگ و تمدن ساز آشنا شوند و نگذارند چهره‌پردازی‌های موهن و سخیف، بین آن‌ها و واقعیّت، سدّ عاطفی و احساسی ایجاد و امکان داوری بیطرفانه را سلب کنند.

 

انتهای پیام:و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک