آخرین اخبار

2. ارديبهشت 1401 - 18:17   |   کد مطلب: 10545
سپاه پاسداران امروز۴۳ساله شدوازفرمان تاریخی امام(ره)درچنین روزی برای تاسیس این نهادمردمی تاامروز،سپاه درخط مقدم دفاع ازانقلاب کشور وملت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ ۴۳ سال پیش در روزهای اغازین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۵۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل و در دوم اردیبهشت‌ماه سال ۵۸ رسما از سوی شورای انقلاب اسلامی فرمان تاسیس «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» را صادر شد.

 

 

 

براساس این فرمان، وظیفه اصلی سپاه پاسداران حراست و حفاظت از انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان داخلی و خارجی است. تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نتیجه هوشمندی و درایت امام خمینی (ره) بود.

 

 

 

در ماه‌های اول انقلاب اسلامی نهاد‌های نظامی و انتظامی با از هم گسیختگی و از هم پاشیدگی مواجه شده بودند تشکیل یک تشکیلات نظامی و مردمی برای حفاظت از انقلاب اسلامی در برابر انواع تهدیدات داخلی و خارجی ضروری بود.

 

 

 

از زمان تشکیل سپاه و بسیج این سبزپوشان در هر مقتضیات زمانی با هرگونه تهدیدی وارد عرصه شده و با تمام قدرت فعالیت خود را انجام می دهند.

 

 

 

قهرمانان واقعی این سرزمین که هنوز جانفشانی هایشان در دوران دفاع مقدس در حافظه مردم باقیمانده است.

 

 

 

سپاه ثابت کرده است در هر زمان و مکان پشتیبان مردم بوده از جنگ و بحرانهای سیاسی و اقتصادی تا حجمه های فرهنگی دشمنان داخلی و خارجی.

 

 

 

 پاسدار بر این عقیده است که خدمت در هر شرایط و مکانی ادامه دارد و در راه مقابله با بیماری ناشناخته کرونا از طرح شهید سلیمانی یا با اهدای کمک های معیشتی در رزمایش رزمایش مواساد همدلی چه در سیل و زلزله همه می توان حضور و کمک سپاه و بسیج را به خوبی مشاهده کرد.

 

 

 

سپاه امروز در کنار سایر قوای مسلح مظهر اقتدار جمهوری اسلامی ایران و حافظ تمایت ارضی کشور است.

 

 

 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران سازندگی پس از جنگ تحمیلی، علاوه بر حفظ آمادگی نظامی خود در برابر تهدید‌های دشمنان در طرح‌ های مختلف سازندگی کشور نیز مشارکت فعال دارد.

 

 

 

سپاه را می توان یکی از محدود نهادهایی دانست که نگذاشت، فرمان هبری در نامگذاری شعارهای سال بر زمین بماند و از تمام ظرفیت خود برای تحقق شعارها استفاده کرده است.

 امسال نیز می توان  همچون سالیان گذشته در تحقق شعار سال «تولید، دانش بنیان اشتغال آفرین» شاهد حضوری پرشور و حماسی این نهاد انقلابی ، درعرصه دفاع از ارزش ها و تحقق آرمان‌های والای نهضت شکوهمند انقلاب اسلامی باشیم. 

 

چرا که این مردان غیور برای یاری رساندن به مردم همیشه همه جا حضور به موقع دارند و سپاهیان و بسیجیان به شعار جهاد همچنان ادامه دارد... پایبندند.

 

 

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک