آخرین اخبار

4. آذر 1400 - 9:46   |   کد مطلب: 10168
پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد به کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام در این استان هشدار داد و گفت: مجرمین سایبری با هک شبکه اجتماعی از اکانت مردم سو استفاده های مالی و اخلاقی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ همان طور که می دانید این روزها اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در کشور است و میلیون ها کاربر پارسی زبان در سراسر ایران دارد.

 

این حجم بالای توجه کاربران به نرم افزار فوق هر هکری را به فکر در آمدزایی از بستر آن می اندازد و اگر شما هم مثل بسیاری دیگر نکات امنیتی را رعایت نکنید، شاید طعمه بعدی آنها باشید.

 

پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در هشدار جدی به کاربران اینستاگرامی این استان گفت: مجرمین سایبری با هک شبکه اجتماعی افرد اقدام به ارسال پیام‌هایی مبنی بر درخواست کمک مالی به دلایل مختلف همچون سانحه رانندگی، بستری شدن در بیمارستان و ... با ذکر مبلغ و شماره‌حساب به‌تمامی دوستان و دنبال کننده‌های قربانی می‌کنند.

 

در این هشدار آمده است: قربانیان کلمات عبور قابل حدس مانند کد ملی، شماره شناسنامه و شماره همراه را به‌عنوان رمز شبکه‌های اجتماعی خود انتخاب می کنند که این موضوع  مهم‌ترین عامل هک حساب کاربران می‌باشد.

 

پلیس فتا در اقدامی راه کار فرار از هک شدن کاربران را با بیان چند نکته آموزش عنوان کرد و کاربران می توانند با رعایت این ضروریات از هک شدن حساب های خود جلوگیری کنند.

 

کاربران با رعایت چندین نکته نسبت به بالا بردن امنیت حساب کاربری خود اقدام کنند.



- فعال نمودن تایید دومرحله ای برای ورود به حساب کاربری



- جدا کردن حساب‌های کاربری شخصی از حساب‌های تجازی



- دنبال نکردن لینک صفحات جعلی ورود به اینستاگرام



- عدم واگذاری رمز عبور به دیگران



- استفاده از رمزعبور با طول 10 کارکتر که ترکیبی از اعداد، حروف و کارکترهای خاص باشد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک