آخرین اخبار

11. تير 1400 - 18:36   |   کد مطلب: 9892
نماز دشمن شکن جمعه این هفته در مناطق مختلف شهرستان کهگیلویه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛نماز دشمن شکن جمعه این هفته در مناطق مختلف شهرستان کهگیلویه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

 

امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه اول به بیان نعمت های جسمانی و مادی  بهشتی با تکیه به آیات قرآن اشاره کرد و گفت: باغ های بهشتی و سایه های بهشتی و قصرهای بهشتی از جمله این مواهب مادی هستند.

حجت الاسلام صلواتی در خطبه دوم با بیان اینکه رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب شرکت مردم درانتخابات ۱۴۰۰ را یک حماسه خواندند گفت: در چرایی حماسه باید گفت این انتخابات در زیر سهمگین ترین تهاجم رسانه ای دشمن انجام گرفت و همه اشرار و بدخواهان نظام و انقلاب در خارج این نعمت الهی را مورد هجمه قرار دادند و بعضی از ساده لوحان داخلی هم مردم را دلسرد می کردند و در این سالهای کرونایی حدود ۱۸۰ انتخابات در جهان برگزار شد که تاثیر کرونا بر میزان عدم مشارکت بین ۱۰  تا ۴۰ درصد بود.

صلواتی بیان کرد: از بعد دیگر انتخابات در شرایط سخت معیشتی و عملکرد ضعیف دولت در ۸ سال گذشته که سبب نارضایتی مردم شد و از بعد دیگر مدیریت ضعیف فرایند انتخابات بویژه در روز ۲۸ خرداد و پس از آن  و تحریم ا جنگ رسانه ای استکبار در یک چنین شرایطی قریب به ۵۰ درصد مردم در انتخابات شرکت می کنند حقیقتا یک حماسه رقم زدند و از این شجره طیبه میوه ای بدست آمد که همه مردم از آن خیر خواهند دید.

امام جمعه قلعه رئیسی  به وضعیت افغانستان اشاره کرد و یادآور شد: اشرف غنی یک عنصر غرب گرا و آمریکایی و شیفته غرب است وپشت صحنه اصلی مسائل افغانستان شیطان بزرگ آمریکاست که با شعله ور سازی جنگ های مذهبی و قومیتی شیعیان افغانستان  هدف اول  سناریوهای آمریکا هستند امریکا می خواهد به مردم افغانستان القاءکند که خروج آمریکا باعث خلا قدرت شده و این کشور روی آرامش را نخواهد دید و از این طریق می خواهد جای پای خود را در آینده افغانستان محکم کند و جمهوری اسلامی ایران معتقد است که افغانستان بایداز دست اندازی دیگر کشورها دور بماند و تمامیت ارضی آن حفظ شود و دولت مرکزی و قوی با گفتگوهای بین الافغانی تشکیل شود.

وی در بخش دیگری از خطبه دوم به هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره و خاطرنشان کرد: تنها مکتبی که حق دارد از کرامت و حقوق انسانها حرف بزند اسلام ناب است مع الاسف و سوگوارانه باید گفت امروز جهان گرفتار حقوق بشر آمریکایی است وضعیت حقوق بشر در آمریکا سیاه است از جمله این موارد قانون آزادی حمل سلاح و نقض حیات شهروندان است که برای تامین منافع یهودیها و صهیونیستهاست.

صلواتی ادامه داد: نقض حقوق زنان و اقلیت های مذهبی و خشونت پلیس و محکومیت های شدیدو اعدام ها با روش های غیر انسانی مثل صندلی های الکتریکی را در داخل به نمایش می گذارد آمریکا  در عرصه بین الملل وقتی به مردم خود رحم نکند به دیگران هم رحم نمی کند مداخله در کشورها و حمایت از تروریست ها و ایجاد زندانهای و ابداع شکنجه های گوانتامویی و حمایت بی قید شرط از رژیم خبیث صهیونیستی و حمایت از جنایات آل سعود علیه مردم مظلوم یمن از کارنامه های خقوق بشری بین الملی آمریکاست.

خطیب جمعه قلعه رئیسی تاکید کرد: در رابطه با ایران آمریکا یک کارنامه به تمام معنا سیاه دارد از اشغال ایران در سال ۱۳۲۰ تا کودتای ۲۸ مرداد و شهادت دانشجویان در ۱۶ آذر ۳۲ و حمایت تمام عیار از رژیم پهلوی و ایجاد سازمان  مخوف ساواک و با تحمیل کاپیتولاسیون ملت متمدن ایران را تحقیر نمود سرقت اموال ایران ،طراحی کودتای نوژه ،تحریک صدام برای حمله به ایران و حمایت از صدام ،حمایت از منافقین و حمایت از فتنه گران و اغتشاشگران در سالهای ۷۸،۸۸،۹۸و تحریم های ناجوانمردانه و ترور دانشمندان هسته ای و ترور سردار دلها و دانشمندان علمی از جمله اقدامات آمریکا علیه ملت ایران است و لذا این آمریکا ناقض حقوق بشر صلاحیت و حقی که از حقوق بشر حرف بزند را  ندارد.

صلواتی ادامه داد: این آمریکا تحریم ها را بر نمی دارد و به دنبال اجماع سازی بر علیه ایران و برجام های موشکی و منطقه ای و قطع ارتباط ایران با حزب الله  و حماس و جهاد و انصارالله و حشد الشعبی است.

امام جمعه قلعه رئیسی به روز شهردار و دهیاران اشاره و تصریح کرد: از جمله کارهای مهمی که شهردار انجام داد آسفالت خیابانهای شهر به متراژ ۶۰ هزار متر مربع است و قول داد به زودی کوچه شهر را هم آسفالت می کنند، خرید ماشین آلات، بازگشایی خیابان شهدا، اجرای فاز اول کمربندی که گفتند از هفته آینده آسفالت می شود، نصب المان های میدان انقلاب و ورودی شهر، اجرای کانال هدایت سیلاب کمربندی و ساماندهی جایگاه زباله و دیوار حائل بلوار ورودی شهر از جمله اقدامات شهرداری هست که لازم است از زحمات و تلاشها خدمات شهرداری تقدیر و تشکر کنم.

وی از تلاش دهیاران هم تشکر و تاکید کرد: در بعضی از روستاها ظرفیت گردشگری و کشاورزی هست باید مسئولان به این ظرفیت ها  توجه کنند از دهیاران جمعه یاور و مسجد یاور و امام جماعت یاور تشکر می کنم  و امیدوارم در دوره جدید شوراهای اسلامی روستا دهیاران بی خاصیت و بی انگیزه و ناتوان و فاقد عملکرد را کنار بگذارند و دهیاران مومن ،متعهد، ولایتمدار،انقلابی و جهادی و اهل رعایت را معرفی و انتخاب کنند و و بدانند انتخاب دهیار صالح و انقلابی و کارآمد حق الناس است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش چاروسا به اقدامات بنیاد الگن اشاره و اظهار داشت: این بنیاد اقدامات خوبی را در روستا انجام می دهدو فعالیت های قابل تحسینی در حوزه عمران و آبادانی روستا انجام می دهند حیاط مسجد را ساماندهی کردند و به منابع طبیعی و حفاظت از این  سرمایه اهمیت می دهند که از این فعالیت ها تقدیر و تشکر می کنم. 

وی ادامه داد: اما همگان می دانند مردم شریف روستای الگن مردمی دیندار و شهید پرور هستند و اخیرا شهید بویر را برای امنیت جمهوری اسلامی تقدیم نمودند امیدواریم بنیاد الگن به فرهنگ دینی مردم و سبک زندگی اسلامی و ایرانی و به ارزشها و باورها و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه کنند و هر اقدامی و حرکتی و رفتاری که فرهنگ اسلامی و دینی راتضعیف کند پسندیده نیست و مذموم است.

صلواتی تبیین کرد: به عنوان فردی دلسوز به بزرگان منطقه چاروسا یادآوری می کنم شاخص و امتیاز  و افتخار ما فرهنگ دینی و اعتقادات دینی و ولایتمداری ماست و یکی از خطرات و آفت ها و تهدید هایی که فرهنگ منطقه را تهدید می کند اباحه گری و سهل اندیشی و بی توجهی به ارزشها و آرمان هاست و ادامه این تهدید و آفت در آینده منطقه را با بحران هویتی مواجه می کند.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه ما مردمی مومن و انقلابی هستیم ۶۶ شهید در راه انقلاب و نظام اسلامی دادیم این شهیدان برای حفظ  دین و ارزشهای اسلامی و حاکمیت احکام اسلامی شهید شدند عنوان کرد: هم مسئولان و نهادهای  فرهنگی و سادات و بزرگان و فرهنگیان و علما و روحانیت وخانواده معظم شهیدان و بسیج و بسیجیان برای این آفت و تهدید چاره اندیشی کنند و اگر کسی به فکر نباشد و به درد نیاید انتظار از بسیج و پایگاههای بسیج این است که در روستاها پاسدار ارزشها و آرمانها انقلاب و نظام باشند و فضای روستا را خدایی کنند و معنویت و بصیرت افزایی کنند و آفات و تهدیدها را دفع کنند و روستا را برای حضور امام زمان عج و توجه حضرت بقیه الله الاعظم آماده کنند و انتظار هست نهادهای امنیتی و فرهنگی و اطلاعاتی ورود کنند و نگذارند فرهنگ غرب گرایی و غیر دینی و فرهنگ تسامح و اباحه گری و بی تفاوتی به شعائر دینی بصورت نرم و گام به گام در منطقه محقق شود.

............................

امام جمعه شهر دیشموک در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دستگاه قضایی، گفت: شهید بهشتی نقشی بی بدیل در معماری دادگستری قوه قضائیه و تدوین قانون اساسی داشت.

 

حجت الاسلام علی اکبر راوند با اشاره به افزایش اعتماد مردم به قوه قضائیه در زمان تصدی آیت الله رئیسی افزود: از زحمات قوه قضائیه و فعالیت‌های آیت الله رئیسی تشکر می‌شود، زیرا فعالیت‌های انقلابی ایشان سبب افزایش اعتماد عمومی شد. 

 

ویادامه داد: حضور پرشور مردم در انتخابات حماسه‌ای بزرگ بود و در یک حرکت انقلابی رئیس جمهور منتخب از نظرات سایر نامزدهای ریاست جمهوری استفاده کرد.

 

اعتماد رهبر معظم انقلاب به واکسن ایرانی خطیب نماز جمعه دیشموک با اشاره به قدرشناسی رهبر معظم انقلاب با استفاده از واکسن ایرانی کرونا گفت: این حرکت معظم له نشان از اعتماد ایشان به جوانان است. وی افزود: سخنرانی رهبری سه روز پس از دریافت واکسن در هفتم تیر ماه نشانه مطمئن بودن واکسن ایرانی است.

 

حجت الاسلام راوند با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی ادامه داد: ترور رهبری تا شهادت شهید بهشتی و یارانش و حمله به هواپیمای ایرانی در خلیج فارس نشانه‌ای واضح از دشمنی آمریکایی‌ها در برابر کشور‌های اسلامی است.

 

امام جمعه دیشموک با اشاره به آتش سوزی‌های دوباره در بخش دیشموک گفت: از زحمات بسبجیان و منابع طبیعی تقدیر و شناسایی متخلفان اقدام شایسته‌ای برای حراست عرصه‌های طبیعی است.

 

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک