آخرین اخبار

11. تير 1400 - 10:42   |   کد مطلب: 9887
سد مخزنی شهید دلنسب کوهبرد؛ تنها سد خاکی شهرستان کهگیلویه که با هدف توسعه بخش کشاورزی، گردشگری و اشتغالزایی احداث اما بعد از گذشت ۱۰سال هنوز به بهره برداری نرسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛  سد مخزنی شهید دلنسب کوهبرد در شهرستان کهگیلویه را می توان از  مهم‌ ترین طرح‌ ها در حوزه آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی این شهرستان  دانست.

 
 
 سال ۱۳۹۰ کلنگ این سد به زمین زده شد و از سال ۱۳۹۴ با حمایت دولت تدبیر و امید قرار بود روند احداث آن سرعت بگیرد  که از تامین آب این سد  زمین‌ های زراعی و تشنه  دهدشت  سیراب شود.
 
 
به گفته مسئولان  با بهره‌برداری از سد شهید دلنسب کوهبرد ۳۵۰ هکتار از اراضی دیم حومه غربی دهدشت به آبی تبدیل شده که برای بیش از ۳۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد در پی خواهد داشت.
 
 
در بازدید هایی که سالانه از این طرح توسط مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی صورت می گیرد   پیشرفت بالای ۹۰ درصدی در این  پروژه را عنوان می کنند.
 
 
اگر این سد در شهرستان کهگیلویه تکمیل و به بهره برداری می رسید دشت ‌ها و زمین ‌های مستعد این شهرستان زیر کشت رفته  و نقش بسزایی در ایجاد اشتغال جوانان منطقه  بخصوص کارگری زنان این شهرستان  که در فصل گوجه چینی به شهرستان‌ های همجوار می روند  خواهد داشت.
 
 
این طرح بنا بر اعلام های مسولان قرار بود در سال ۹۸ به بهره برداری می رسید که با گذشت ۱۰ سال از آغاز کلنگ زنی این پروژه  هنوز این امر محقق نشده است و مانند دیگر طرح ها و پروژه های راکد و نیمه تعطیل این شهرستان، برای دولت بعد به یادگار گذاشته شد.
 
انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک