آخرین اخبار

11. خرداد 1400 - 6:45   |   کد مطلب: 9797
رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت :با توجه به میزان بارندگی ها در سال زراعی جاری، افت ۶۰ درصدی خرید گندم از کشاورزان را در این شهرستان خواهیم داشت.

رئیس اداره جهاد کشاورزی کهگیلویه به آغاز برداشت گندم در این شهرستان از اواسط اردیبهشت تا اواخر خرداد اشاره و افزود: از هزار هکتار اراضی کشاورزی کهگیلویه ۴۵ هکتار آن زیر کشت گندم و جو رفته که حدود ۹۰ درصد آن به صورت دیم کشت شده است.

حکمت نریمانی با اشاره به اینکه با ۸۰ دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی کمباین کار برداشت انجام می شود گفت: تاکنون ۸ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شده و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۱۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شود.

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه به خرید تضمینی گندم از کشاورزان این شهرستان اشاره و افزود: در دو مرکز اداره غله و تعاون روستایی در شهرستان کار خرید تضمینی صورت می پذیرد.

غفار گنجی با اشاره به کاهش شدید بارش در این فصل زراعی گفت: احتمال دارد که امسال با کاهش ۶۰ درصدی خرید گندم از کشاورزان روبرو باشیم.

وی باشاره به اینکه قیمت هر کیلو گرم گندم ۵۰ هزار ریال است افزود: گندم های خریداری شده به سیلوهای ذخیره گندم در شهرستان های گچساران و بویراحمد ارسال می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک