آخرین اخبار

6. ارديبهشت 1400 - 14:40   |   کد مطلب: 9759
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت : در فاز اول طرح واکسیناسیون کرونا یک هزار و ۷۶ نفر در شهرستان واکسینه شدند.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در اولین  جلسه  خبری واکسناسیون کرونا گفت : فاز جدیدی از مقابله با کرونا در حال حاظر شروع شده است و آن بحث واکسناسیون و پیشگیری حداقلی در رابطه با ویروس کرونا می باشد.

 

 

محمد طاهر طیب زادگان افزود: فاز نخست این واکسناسیون از اول اسفندماه در کشور شروع شده  و در شهرستان کهگیلویه نیز با توجه به امکاناتی که در اختیار شبکه گذاشته شده بود این مرحله تاحدودی انجام گرفت.

 

وی افزود: از ابتدای اجرای فاز یک طرح واکسیناسیون کرونا و بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹، یکهزار و ۷۶ نفر تا کنون در شهرستان واکسینه شدند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با اشاره به اینکه کسانی که مشمول فاز اول واکسناسیون بودند گفت:  پرسنل کادر درمان  خط مقدم با کرونا، بیماران خاص، درصدی از جانبازان و پاکبانان شهر واکسینه شدند .

 

طیب زادگان افزود: هنوز فاز اول تکمیل نشده است و فاز دوم نیز به زودی اجرایی خواهد شد.

 

 

وی گفت: در کشور چندین واکسن وارد شده است و در حال حاظر واکسن های روسی،سوئدی،انگلیسی و هندی در اختیار مراکز درمانی قرارگرفته است.

 

طیب زادگان عنوان کرد: اعداد و امار های مختلفی از میزان اثربخشی واکسن ها ذکر شده است و جدای از این اثربخشی که دارند بحث پیشگیری از مرگ و میرها و ابتلای به بیماری کاهش پیدا می کند.

 

وی گفت: فاز دوم از سه شنبه شروع و از روز شنبه به صورت اجرایی در خواهد امد و در این نوبت افراد بالای ۸۰ سال واکسینه خواهند شد.

 

سرپرست بیمارستان امام خمینی  دهدشت افزود: علاوه بر مراکز بهداشتی درمانی، سالن های ورزشی، مساجد، حسینه ها و ... را در صورت نیاز در حالت اماده و تجهیز  خواهیم داشت.

 

 

طیب زادگان گفت: با توجه به حساسیتی که وجود دارد باید ثبت مشخصات به صورت دقیق و کنترل شده انجام شود که سوء استفاده ای انجام نپذیرد.

 

وی در بحث امنیت واکسناسیون تاکید کرد:  برای جلوگیری از تجماعات احتمالی و رعایت فاصله گذاری ها نهادهای نظامی کمک کنند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: علاوه بر امبولانسهای فوریت های پزشکی که ماموریت های دیگری نیز  دارند در مکانهای مشخص شده امبولانس و تجهیزات لازم تدارک دیده شود و در این خصوص هلال احمر و سایر دستگاه ها کمک رسانی کنند.

 

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه نیز  گفت : تزریق واکسن کرونا به این تعداد افراد بر اساس سند ملی واکسیناسیون و در فاز یک اجرای این سند بر اساس اولویت اعلام شده انجام گرفت.

 

لطف الله افروشته افزود: از این تعداد ۴۵۴ نفر دو دوز واکسن را دریافت کرده و بقیه افراد در زمان مقرر دوز دوم واکسن خود را دریافت می‌کنند.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک