آخرین اخبار

5. ارديبهشت 1400 - 10:21   |   کد مطلب: 9756
حضور چند صد نفری مردم در آرامستان ها زنگ خطری برای افزایش آمار مبتلایان کرونا در کهگیلویه است.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ کلافگی و غم، قصه پر غصه این روزهای است که تمامی ندارد و روزانه شاهد فوت تعدادی از عزیزانمان بر اثر ابتلا به کرونا هستیم.

 

 این تعداد مرگ و میرها صرفا عدد نیست، بلکه جای خالی عمیق افرادی از خانواده هایی است  که هیچ وقت پر نخواهد شد.

 

نتیجه سهل انگاری، کم کاری های دستگاه های مسئول در ایام نوروز باعث افزایش روز افزون تعداد مبتلایان، بستری ها و مرگ و میر شهروندان به کرونا شده است، موضوعی که رئیش شبکه بهداشت شهرستان نیز در یک جلسه به آن اشاره کرد و گفت  مصوبات ستاد کرونا در دهدشت اجرایی نمی شود.

 

کرونا شوخی بردار نیست، و آن گونه که آمارها می‌گویند از نیمه دوم فروردین ماه ۱۴۰۰ تا کنون خانواده های زیادی در سوگ عزیزانشان براثر ابتلا به کرونا نشسته اند.

کم کاری های برخی مسئولان در ایام عید با ازاد گذاشتن مبادی ورودی های شهرستان کهگیلویه و اجازه ورود پلاک های غیربومی در شهرستان و نادیده گرفتن هشدارهایی که توسط ستاد مبارزه با کرونای این شهر داده شد آتش زیر خاکستر کرونا را دوباره شعله ور کرد.

 

در شهرستان کهگیلویه با تمام هشدارهای ستاد کرونا برای ممنوعیت تجمعات در مراسمات شادی و بخصوص عزاداری ها اما همچنان شاهد مراسمات هفته، چهلم و سالگرد  با تعداد شرکت کنندگانی چند صد نفری هستیم که بر اثر کرونا از دنیا رفته اند.

 

 

۱۷ فروردین اولین اعلام محدودیتهای دوهفته ای در کهگیلویه اغاز شد، اما نظارتی که میتوانست بر آرمستانهای شهر صورت بگیرد انجام نگرفت و  عملا با عدم نظارت بر این مکانها چراغ سبزی داده شد به سایر مردم که اکنون شاهد  تجمعات چند صد نفری هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه نیز  اول اردیبهشت ۱۴۰۰ گفت: طبق بررسی کارشناسان روزانه تعداد مراجعات بیماران کرونایی بصورت خانوادگی و دسته جمعی در حال افزایش است.

 

طیب زادگان با اشاره به مبتلا شدن هفت عضو یک خانواده به کرونا افزوده بود: طی هفته جاری ۲ نفر از یک خانواده به علت ویروس کرونا فوت کردند.

 

وی خاطرنشان کرده بود : بیشتر بیماران بستری در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت در سنین جوان هستند.

 

 

فرماندار کهگیلویه نیز روز پنج شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰ طی بیانیه ای طرح یک هفته ای محدودیت های کرونایی شهرستان کهگیلویه را تمدید کرد.

این سخنان در حالی است که  هنوز هیچگونه نظارتی بر ارامستانهای شهر دهدشت وجود ندارد، و مراسمات هفته، چهلم و حتی سالگردها با تعداد زیاد شرکت کنندگان و نیز حضور بعضی مسئولان شهرستانی صورت می پذیرید و حتی برخی کاندیدهای شورای شهر، برای جذب آراء نیز در این مراسمات حضور پررنگی دارند.

 

 

باید دید این طرح محدودیت ها فقط شامل تعطیلی و بسته شدن صنوف شهر دهدشت می شود؟ آرامستانها مگر در گروه ۲تا ۴ برای تعطیلی قرار نمی گیرند؟

 

نظارت ها و پلمپ ها فقط شامل کسبه هایی می شود که سررسید چک ها،اجازه مغازه و خانه آنها رسیده است؟ یا این نظارت ها بر سایر مراکز بخصوص ارامستانها نیز صورت خواهد پذیرفت؟

 

اینجا قبرستان جدید دهدشت، دیگر حرفی باقی نمی ماند، گریه هست و فریاد!

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک