آخرین اخبار

29. فروردين 1400 - 23:03   |   کد مطلب: 9740
پروژه بازار بزرگ دهدشت یکی از بزرگترین طرح های اشتغالزایی است که چشم انتظار همت مسولان برای اشتغالزایی هزار جوان جویای کار است.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ کرامت الله بالوایه عضو شورای شهر دهدشت با اشاره به روند اجرایی عملیات پروژه  بازار بزرگ دهدشت گفت: این پروژه در ابتدای سال سوم دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر دهدشت کلنگ زنی شد که از طریق جذب سرمایه گذار با اعتباری افزون بر ۱۵میلیارد تومان اجرایی شد که هم اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی افزود:سرمایه گذار این پروژه به علت افزایش بی رویه قیمت مصالح ساختمانی بیش از  ۱۵ میلیارد تومان دیگر اعتبار از محل دارایی های شخصی خود را هزینه کرده است که این حجم از اعتبار بازهم پاسخگوی اتمام پروژه نبوده و نیازمند تزریق اعتباری افزون بر۱۵ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل و به بهره‌برداری رساندن این پروژه هزینه لازم است.

 

عضو شورای شهر دهدشت تصریح کرد: اگر مسئولین شهرستانی و استانی همت کنند و  تسهیلات بانکی به اندازه تعیین شده برای تکمیل این پروژه در اختیار سرمایه گذار قرار بدهند تا پایان سال به طور کامل این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

 

شهردار دهدشت نیز گفت:  این پروژه در زمینی به مساحت ۷ هزار مترمربع از املاک شهرداری دهدشت که در دوره چهارم شورای اسلامی  شهر با توافقی که با اداره تامین اجتماعی شهرستان صورت گرفته بود و قرار شد که بابت بدهی شهرداری دهدشت به این اداره واگذار گردد ولی در دور پنجم شوراهای اسلامی شهر با پیگیری های لازم اعضای شوراهای شهر و شهردار محترم وقت این توافق صورت نگرفت و این مقدار زمین ذکر شده هم اکنون محل احداث یک بازار بزرگ می باشد.

تابش نژاد با تشکر از سرمایه گذار این پروژه تصریح کرد: با وجود بالارفتن قیمت مصالح ساختمانی ،پروژه را تعطیل نکرده و تمام وقت پای کار بوده که این پروژه هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

 
وی با اشاره به افتتاح بخشی از این بازار زود تر از زمان تعیین شده عنوان کرد: بخش دیگر  نیازمند تسهیلات هست که به همین منظور از فرماندار شهرستان تقاضامندیم که تسهیلاتی را  برای تکمیل این پروره در اختیار سرمایه گذار و پیمانکار این پروژه قرار بدهند تا هر چه زودتر شاهد افتتاح این پروژه و رونق کار و کاسبی و  اشتغالزایی در سطح شهر دهدشت باشیم.
 

فرماندار شهرستان کهگیلویه نیز با اشاره به جذب سرمایه گذار  توسط شهردار و شورای شهر برای این پروژه عظیم، گفت:  قطعا شهر دهدشت نیاز به احداث چنین بناهایی و بازار های داشت و دارد چرا که تا کنون هیچ گونه بازار بزرگی که  امکانات رفاهی و تفریحی و آن هم به سبک نقش و نگاره های اسلامی باشد در شهر دهدشت نداشته ایم.

 دارا کریمی نژاد نیز قول جذب  تسهیلات لازم از طریق پیگیری با مسئولان استانی تا حصول نتیجه را داد.

 سرمایه گذار این پروژه با اشاره به اینکه  اگر قیمت مصالح ساختمانی به این شدت بالا نمی گرفت توان افتتاح این پروژه را در بازه زمانی کمتر  داشتم افزود: اکنون نیازمند ۱۰الی ۱۵ میلیارد اعتبار هستم که تقاضامندم مسئولین شهری شهرستان از قبیل فرماندار و شهردار و اعضای شورای اسلامی دهدشت کمک کنند تا تسهیلات کم بهره ای را به این‌پروژه تزریق کنندتا هر چه زودتر شاهد افتتاح آن و اشتغالزایی بیش از ۳۰۰۰هزار نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم در سطح شهر دهدشت باشیم.
 

شهبازی افزود: بخشی از بازار را سعی برآن داریم که تا اویل تیرماه امسال افتتاح کنیم، و بخش دیگر آن را  چنانچه تسهیلات کم بهره ای در صورت تثبیت ماندن قیمت مصالح ساختمانی می توان قطعا تا اوایل سال ۱۴۰۱ شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

 

گفتی است: این بازار متبرک به نام امام رضا(ع)  که از اشکال و نقش و نگاره های معماری اسلامی در  طراحی و ساخت آن به کار برده خواهد شد  با ۳۵۰ غرفه و  همچنین امکانات تفریحی و رفاهی شامل پست بانک و رستوران و کافی شاپ و شهربازی و نمازخانه و سرویس بهداشتی  چنانچه به همت مسئولین شهرستانی و استانی هر چه زودتر افتتاح بشود قطعا رونق کسب کار و اشتغالزایی بیشتر را برای مردم شهر دهدشت و حومه و دیگر نقاط استان، به ارمغان خواهد آورد.

 
تصاویر تکمیلی:

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک