آخرین اخبار

6. فروردين 1394 - 17:27   |   کد مطلب: 965
شكر الله امامي گفت:حمله عربستان با حمايت كشور هاي عربي و آمريكا به انقلاب مردمي انصار الله به بهانه حمايت از يك حاكم ظالم خلاف قوانين بين المللي است.
تجاوز به يمن برخلاف حقوق بشر و منشور سازمان ملل است/جنگ جهاني به كدخدايي آمريكا در حال شكل گيري است

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه به نقل از پايگاه خبري تحليلي صبح زاگرس، شكر الله امامي کارشناس مسادل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار قلم دنا در محكوميت تجاوز عربستان به كشور يمن گفت: براساس قوانين بين المللي و اصل  آزادي مردم هر كشوري مي توانند سرنوشت خود را انتخاب كنند ولي حمله عربستان به انقلاب مردمي انصار الله به بهانه حمايت از يك حاكم ظالم خلاف قوانين بين المللي است.

 

امامي جنبش و انقلاب يمن را در راستاي بيداري اسلامي دانست و افزود: عربستان از پيروزي انقلاب مردم يمن مي ترسد چون اين كشور بيشترين مرز را با عربستان دارد و ايجاد چنين انقلابي بزرگترين تهديد براي منافع و حاكميت عربستان خواهد بود.

 

وي گفت: آمريكا و غرب در منطقه منافعي دارند و براي حفظ حاكميت دوستان خود مانند عربستان، اسرائيل و شوراي همكاري خليج فارس تلاش مي كنند تا انقلابي شبيه انقلاب اسلامي شكل نگيرد و تمام توان خود را خواهند گذاشت تا اين انقلاب را منكوب كنند يا مانند انقلاب مصر به انحراف بكشند.

 

اين فعال سياسي تجاوز به يمن را طبق قوانين بين المللي يك ساختار شكني دانست و ابراز داشت: در عرف بين الملل نمي توان به كشوري كه داراي حاكميت، پرچم، مردم و سرزمين مشخصي است تجاوز كرد.

 

امامي به حمايت آمريكا از عربستان در اين تجاوز اشاره كرد و اظهار داشت: يك جنگ جهاني در لواي كدخدايي آمريكا شكل گرفته است كه موجب نقض حقوق بشر و انسانيت شده است.

 

وي در خصوص نظام حاكم بر عربستان نيز گفت: نظام عربستان و شيوخ عرب منطقه جزء نظام هاي غير دموكراتيك و موروثي هستند كه در ساختار نظام هاي جهاني از سست ترين نظام ها مي باشند.

 

شكر الله امامي گفت: در صورت موفقيت انقلاب مردمي در يمن جنبش بعدي در عربستان صورت خواهد گرفت چون اين كشور بيشترين مرز را با عربستان دارد و يمني ها معتقد هستند حجاز و نجد متعلق به يمن است.

 

وي با انتقاد از سكوت مجامع جهاني گفت: اگر سازمان ملل و شوراي امنيت به صورت واقعي وجود داشت بايد با اين حركت مقابله مي كرد ولي چون به نفع آمريكا و كشور هاي غربي است مجامع جهاني سكوت كرده اند.

 

انتهاي پيام/ش

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک